کد مطلب: 44120
 
حجت السلام ابوترابی:
راه اندازی سومین مجموعه خودروسازی در استان سیستان و بلوچستان / پیگیری جهت آزاد سازی دیپلمات ربوده شده در کشور یمن
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به امار بیکاری در سیستان و بلوچستان طرح راه اندازی سومین مجموعه خودروسازی کشور در این استان مورد بررسی در مجلس قرار گرفته است.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۸
 
به گزارش زاهدانه ،حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه درسالن اجتماعات مسجد ابوذر غفاری زاهدان اظهارداشت: انقلاب اسلامی امروز باتوجه به خون شهدا، امام خمینی (ره) و رهبری امام خامنه ای (مدظه العالی) به یک قدرت فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی درمنطقه و حتی در قاره کهن آسیا تبدیل شده است.

وی گفت: امروز انقلاب اسلامی باتوجه به تحریم ها و مسایل دیگر درموقعیت مطلوبی قرارندارد.

ابوترابی باتوجه به آمار بیکاری در استان افزود: امیدواریم که باتلاش جدی و با فراهم ساختن بخش های غیردولتی و حمایت های لازم از کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند بتوانیم راه را برای بهبود استان و از بین بردن بیکاری فراهم سازیم.

نایب رئیس مجلس گفت: شکل گیری مناطق اقتصادی دراستان مانند چابهار و افزایش ظرفیتهای اقتصادی کمکی جدی در ریشه کنی بیکاری دارد.

ابوترابی از راه اندازی سومین مجموعه خودروسازی دراستان خبر داد و افزود : باتوجه به آمار جدی این صنعت در اشتغال جوانان این اقدام مفیدی است که درمجلس نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی بیان داشت : توسعه و پیشرفت یک امر زمان بر است و باید گام های استواری در این زمینه برداشته شود.

وی با توجه به توان مندی های این استان اظهار داشت: این استان می تواند بنگاههای اقتصادی خوبی را فعال کند تا شرایط نامناسب و حاشیه نشینی دراین استان پایان یابد.

ابوترابی ادامه داد: دراستان دو سرمایه گران بها به نام نفت و آب درشمال و جنوب وجود دارد که استان هایی که از این نعمت بهره ای ندارند به عنوان استان های مرده یاد شده اند و باید قدر این سرمایه ها را دانست.

وی با اشاره به آخرین وضعیت نوراحمد نیکبخت ، دیپلمات ایرانی ربوده شده در کشور یمن افزود : پیگیری های وزارت امور خارجه و سفارت ایران در یمن برای آزادی این دیپلمات کشورمان ادامه دارد و باتوجه به موقعیت استثنایی کشور یمن و اقتدار اسلام گرایان و نیرو های وفادار به وجود آمده در این کشور شرایط ویژه ای ایجاد شده است .

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark