کد مطلب: 50880
 
امام جمعه زاهدان:
مسئولین جدیت بیشتری در ترویج عفاف و حجاب در جامعه داشته باشند/ عفاف و حجاب شاخصه نظام اسلامی است
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مسئولین باید در ترویج عفاف و حجاب جدیت بیشتری از خود بروز دهند،گفت: لباس هر فرد نماد فرهنگ آن ملت است که با آن افراد فرهنگ، هویت ملی و ارزش های خود را اعلام و از آن دفاع می کنند.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۵
 
به گزارش زاهدانه، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته که در مصلی قدس زاهدان اقامه شد ازعید سعید فطر بعنوان نماد وحدت و همبستگی مسلمانان یاد کرد و گفت: عبادت های خالصانه ای که در طول ماه مبارک رمضان توسط بندگان الهی انجام شد همچنان باید در طی سال به قوت خود باقی بماند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه عفاف و حجاب شاخصه نظام اسلامی است، گفت: مسأله حجاب بسیار مهم است بگونه ای که در روایات داریم کسانی که با پوشش دیگران خود را می‌آرایند با دیگران محشور می‌شوند نه با دین و ملیت خود.
امام جمعه زاهدان افزود: لباس هر فرد نماد فرهنگ آن ملت است که با این لباس افراد فرهنگ، هویت ملی و ارزش های خود را اعلام و از آن دفاع می کنند از اینرو می طلبد تاهمه مردم و مسئولین جدیت بیشتری در ترویج عفاف و حجاب در جامعه داشته باشند.
وی با بیان اینکه رعایت حجاب و عفاف در استحکام نهاد خانواده نقش به‌سزایی دارد، ادامه داد: این امر باعث ایجاد آرامش روانی و دوری از التهابات درونی می‎شود.
وی تصریح کرد: در طول سال‌های قبل از پیروزی انقلاب زنان مومن و محجبه با اعتراض به کشف حجاب رضاخانی در استمرار حجاب و حفظ آن تلاش بسیاری از خود نشان دادند.
وی ادامه داد: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز شهدا و رزمندگان دفاع مقدس از دامان همین مادران عفیف و پاکدامن رشد یافته‌اند.
آیت الله سلیمانی در پایان خاط نشان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی غرب علیه جوامع اسلامی، رعایت حیا و عفت عمومی چیزی بوده که به‌شدت موردنیاز و احتیاج همه جامعه و به‌ویژه بانوان و زنان جامعه امروزی ما است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark