کد مطلب: 41880
 
طب سنتی در مورد خون و بیماری ها چه می گوید؟
انار خاصیت تصفیه کنندگی خون دارد اما ممکن است برخی افراد با خوردن این میوه احساس سنگینی در معده داشته باشند که توصیه می‌شود به صورت رب انار در غذا استفاده شود یا انار را با گلپر مصرف کنند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۱۹
به گزارش زاهدانه ، مهم‌ترین مسأله‌ای که امروزه در زندگی افراد تغییرات اساسی پدیدار ساخته است و همین تغییر موجب شده تا آنها زودتر به انواع بیماری‌های جسمانی مبتلا شوند بحث تغییرات سبک زندگی و مسأله اهمیت ندادن به اصول تغذیه‌ای درست و صحیح است. خیلی از افراد بخصوص کودکان و نوجوانان تمایل زیادی به مصرف فست فودها و غذاهای آماده پیدا کرده‌اند و اغلب ترجیح می‌دهند به جای مصرف غذاهای خانگی فست فود بخورند.

یکی از مواردی که از دیدگاه طب سنتی مورد تأیید نیست و بهداشت جسمانی افراد را تهدید می‌کند مواد تشکیل دهنده سوسیس، ‌کالباس و انواع غذاهای آماده است. موادی که در ساخت و تهیه این مواد غذایی به کار می‌رود باعث ایجاد غلظت خون می‌شود و زمانی که غلظت خود تشدید شود این افراد به انواع بیماری‌ها مبتلا خواهند شد.

از دیدگاه طب سنتی غذاهای آماده به این دلیل مضر شناخته می‌شود که با حرارت بالا آماده و موجب می‌شود خون بشدت غلیظ شود و چون ماده اصلی غذاهای فست فودی گوشت گوساله و... است استفاده بیش از حد گوشت مرغ و گوساله مشکلاتی را برای افراد ایجاد می‌کند.

یکی از راهکارهای اولیه از دیدگاه این طب برای مبتلا نشدن به انواع بیماری‌های جسمانی این است که مصرف این غذاها به حداقل رسیده  و تا جایی که ممکن است استفاده نشود و بیشتر موادغذایی مورد استفاده قرار گیرد که خون را تصفیه می‌کند.

 استفاده از مواد غذایی طبیعی و سالم مانند میوه‌ها و سبزیجات خون را صاف و تمیز می‌کند. مصرف آب زرشک، ‌آب انار، آب آلبالو، آبلیمو، ‌آبغوره و سرکه در کنار یک مصلح خون راصاف و تمیز می‌کند. البته افراد باید به این نکته توجه داشته باشند چون طبیعت این مواد غذایی سرد است برای اینکه این مواد در بدن جذب بهتری داشته باشد و افراد کمتر دچار درد معده شوند بهتر است با مصلح استفاده شود برای مثال می‌توان گفت، سرکه بهتر است به صورت سرکه انگبین یا سکنجبین همراه با غذا استفاده شود.

انار خاصیت تصفیه کنندگی خون دارد اما ممکن است برخی افراد با خوردن این میوه احساس سنگینی در معده داشته باشند که توصیه می‌شود به صورت رب انار در غذا استفاده شود یا انار را با گلپر مصرف کنند. برخی از افراد به دلیل مزه ترش آبلیمو از خوردن آن امتناع می‌کنند در صورتی که توصیه می‌شود برای کاهش غلظت خون آبلیمو همراه با عسل به صورت شربت مصرف شود یا به عنوان چاشنی در غذا مورد مصرف قرار گیرد.

یکی دیگر از راهکارهایی که در طب سنتی مورد توجه قرار می‌گیرد و باعث کاهش غلظت خون بدن می‌شود حجامت و زالو انداختن است که باید طبق دستور و نظر پزشک طب سنتی انجام شود. حجامت به طور کلی در فصل بهار و پاییز مورد توجه است و این دو فصل فرصت مناسبی برای کاهش غلظت خون با حجامت است.

هر فردی با توجه به مزاج و تشخیصی که پزشک طب سنتی توصیه می‌کند باید در سال حداقل سه بار حجامت کند تا خون آلوده از بدن خارج شده و غلظت خون متعادل باشد. بنابراین نخستــین و مهم‌ترین راهکار برای کاهش غلظت خون ابتدا کاهش مصرف مواد غذایی چرب مانند فست فودها است.
Share/Save/Bookmark