کد مطلب: 49800
 
در تجمع بزرگ وحدت و امنیت عنوان شد؛
سیستان و بلوچستان دروازه اقتصاد کشور/ امنیت در لوای اعتقاد به وحدت و دین مبین اسلام است
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه سیستان و بلوچستان دروازه اقتصاد کشور است، گفت: از این دیار بعنوان هندوستان کوچک ایران یاد شده است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۷
 
به گزارش زاهدانه، در آخرین روز از رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) که به همت نیروی زمینی سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی ایران با حضور روسای طوایف و قبایل جنوب شرق تحت عنوان تجمع بزرگ وحدت و امنیت در مصلی قدس زاهدان برگزار شده بود شاهد حضور اهم مردم شیعه و سنی بودیم که از استان های خراسان جنوبی، هرمزگان، کرمان و سیستان وبلوچستان آمده بودند تا در کنار یکدیگر اقتدار و وحدت ایران اسلامی را به جهانیان نشان دهند.
براستی که این همایش وحدت و امنیت در شهرستان زاهدان صحنه زیبایی از خواست ملی، همدلی و همزبانی را به نمایش گذاشته بود.

هدف رزمایش، نمایش توان بالای نیروهای منطقه است

در حاشیه همایش وحدت و امنیت که با حضور شیعه و سنی جنوب شرق کشور برگزار شده بود فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور ضمن تقدیر از مسئولین و بسیجیانی که در برگزاری این همایش تلاش کردند، اظهار داشت: رزمایش بزرگ امنیتی پیامبر اعظم(ص) در منطقه جنوب شرق با وسعت بیش از 17 هزار کیلومتری به مدت 2 روز توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.
سردار محمد مارانی با اشاره به آخرین روز از برگزاری رزمایش در این خطه از کشور گفت: نیروهای نظامی و انتظامی و پاسداران انقلاب اسلامی در طول سال هر روزه در حال اجرای اقدامات امنیتی در منطقه جنوب شرق و خدمت رسانی به مردم هستند.
وی مبارزه با قاچاق مواد مخدر و قاچاق سوخت، کنترل و پیشگیری از تردد اتباع بیگانه، جلوگیری از ورود گروه های معاند را از جمله اقدامات انجام شده در این استان عنوان کرد و افزود: این رزمایش برای نمایش توان بالای نیروهای منطقه برگزار شد.

تصویب منطقه آزاد سیستان راهی برای جهش و توسعه

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این همایش بیان داشت: به برکت سرمایه اجتماعی و تغییر فضای استان از امنیتی به توسعه ای از ابعاد همه جانبه اش یک تعادل و وفاق انجام شد که علمای شیعه و سنی در تحقق این امر و تولید این فضا نقش داشته اند.
علی اوسط هاشمی با اشاره به اینکه روحانیت شیعه و سنی در تولید این نگاه در استان نقش آفرینی داشتند، گفت: در این راه نباید از نقش ارزنده نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان که به عنوان پدر ایفای نقش کردند، غافل بود.
وی با بیان اینکه تا به امروز اقیانوس و آب های آزاد این استان مغفول مانده است، ادامه داد: سال 94 سال متفاوتی برای سیستان و بلوچستان بود که تدبیر دولت با نگاه عمیق اقتصادی به آن انجام شد.
اوسط هاشمی خاطر نشان کرد: باید از دریای آزاد استان به وسعت آزادیش در جهت اهداف کشور ورفاه مردم بهره مند شد.
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر طرح منطقه آزاد سیستان توسط رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید با اجرای طرح های رفاهی و نگاه بلند، بار سنگین 37 سال مقاومت را به تدریج بکاهیم و استان را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهیم.
وی طرح منطقه آزاد سیستان را حاصل یکسال تلاش خواند و ادامه داد: منطقه آزاد چابهار یکی از بال های اقتصاد استان است و منطقه آزاد سیستان بال دیگری خواهد بود که توسعه استان را رقم می زند.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با نگاه به گذشته می بینیم که عدالت برنامه ای، در راستای توسعه این دیار انجام نشده است. اگر چنین بود این دیار از نعمت گاز طبیعی محروم نبود، حال با همراهی و همدلی امید را در بین مردمان سیستان زنده نگه داریم.

امنیت در لوای اعتقاد به وحدت و دین مبین اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران امنیت را در لوای ایمان و اعتقاد به دین مبین اسلام و وحدت امت اسلامی مشاهده می شود، گفت: تلاش در بومی سازی امنیت و واگذاری امنیت به مردم از باب اعتماد به اعتقادات و باورهای آنان به وطن گرایی و عشق و شیدایی به رهبری معظم انقلاب جای قدردانی دارد که توفیق این سبزپوشان را باید در این نگاه و نگرش ببینیم.
آیت الله عباسعلی سلیمانی با اشاره به تفکر برخی کشور های خاورمیانه در حوزه خلیج فارس و کشور های عربی مبنی بر فضای اسکان و مقر نیروهای آمریکایی در کشور های اسلامی، افزود: این کشورها به بهانه اینکه اگر آمریکا نباشد موازنه قدرت به وجود نمی آید به آمریکاها مقر، پادگان و فضا داده اند.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه در خاورمیانه تعریفی از امنیت وجود دارد به نام محافظت از منافع استکبار در خاورمیانه و ابقای پایدار نیروهای آمریکایی در برابر جمهوری اسلامی، تصریح کرد: امنیت ما در لوای اعتقاد به وحدت و دین مبین اسلام است اما در برخی کشورهای عربی سعی براین است که نیروهای آمریکایی را اسکان و پوشش دهند.
وی این تعریف خاورمیانه از امنیت را برخواسته از مزدوری و وابستگی رژیم منحوس آمریکا جهت فروش سلاح و به رایگان قرار دادن پهباد ها در منطقه خواند و ادامه داد: جمهوری اسلامی امنیت را به معنای واقعی قرآنی معنا کرده که به راستی یک روزی سرنگونی قدرت های باطل را شاهد خواهیم بود .
آیت الله سلیمانی در ادامه 2 درخواست را از رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح و افزود: منطقه آزاد سیستان یک پروژه نو و جدید نیست بلکه مکمل منطقه آزاد چابهار است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه سیستان و بلوچستان دروازه اقتصاد کشور است، گفت: بر اساس موقعیت سیستان و بلوچستان از آن تعبیر به هندوستان کوچک شده اما آیا از ظرفیت واقعی این هندوستان کوچک به درستی استفاده می شود.
وی در ادامه با اشاره به سواحل گسترده مکران، از رئیس مجلس شورای اسلامی خواست که در خصوص سواحل مکران و افزایش فضای توریسم نیز اقداماتی را در دستور کار قرار داده و آنرا پیگیری کنند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark