کد مطلب: 55380
 
در راستای استقبال از بهار انجام شد
نصب 40 المان نوروزی در شهرستان زاهدان
مدیر خدمات شهری شهرداری زاهدان از نصب 40 المان و نماد نوروزی برای استقبال از سال نو و مسافران و گردشگران در این شهرستان خبر داد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۴
 
به گزارش زاهدانه، چند سالی‌ است که نصب نمادهای نوروزی در میدان‌های اصلی شهر به سنتی نوروزی در شهرستان زاهدان تبدیل شده بگونه ای که پهن کردن سفره هفت سین از  قرآن، آئینه شمع دان و ماهی گرفته تا سنجد، سماق، سبزه، سکه، سمنو و سیب در میدان‌های اصلی شهر همچون تقاطع بلوار معلم، خیابان آزادی، شهید مطهری، پارک لاله، پارک یاس و غیره علاوه بر تغییر حال و هوای شهر باعث استقبال و جلب توجه مسافران و رهگذران نیز شده است.


علی ای حال از آنجایی که نمادهای شهری نقش بسیاری در زیباسازی شهر دارند شهرداری زاهدان نیز امسال با نصب 40 المان و نماد نوروزی به استقبال سال نو و میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی می رود.


در همین راستا مدیر خدمات شهری شهرداری زاهدان در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه با اشاره به نصب المان ها در میادین اصلی شهر اظهار داشت: هر ساله در آستانه نوروز شهر زاهدان با نمادهایی حاوی سفره هفت سین و پیام های فرهنگی و هنری برگرفته از آداب و رسوم و سنن ایرانیان به ویژه سیستان و بلوچستان تزیین می شود.


مجید طباطبایی گفت: شهرداری زاهدان علاوه بر نصب المان های مختلف در آستانه نوروز، توجه به زیبایی های شهری و اهمیت دادن به جذابیت شهر در آستانه بهار و آغاز مسافرت های نوروزی را در اولویت کاری خود قرار داده است.


وی افزود: زیباسازی و پاکسازی سطح شهر، حذف آلودگی بصری، رنگ آمیزی جداول، لکه گیری آسفالت، تعویض سطل های زباله و نورپردازی مناطق مختلف شهر از دیگر برنامه هایی است که در حوزه فضای سبز در حال انجام است.
این مسئول مهمترین اولویت شهرداری زاهدان را فراهم کردن مقدمات نوروزی خوش و به یادماندنی برای شهروندان و مسافران در تعطیلات سال نو عنوان کرد.

لازم به ذکر است که عکس ها تزئینی می باشد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark