کد مطلب: 49620
 
گزارش زاهدانه از آمادگی دستگاه های اجرایی برای استقبال از مهمانان نوروزی؛
از طبخ غذاهای محلی تا اجرای موسیقی زنده در موزه زاهدان/ پروازهای نوروزی بدون تاخیر انجام می شود
دستگاه های اجرایی شهرستان زاهدان آمادگی خود را جهت استقبال از مهمانان نوروزی اعلام کردند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۱
 
به گزارش زاهدانه، آمدن بهار همیشه خاطره انگیز است. خوب یا بد خاطره هایش در ذهن آدمی به یادگار می ماند حال این خاطره تزئین سفره هفت سین خانه باشد یا آماده سازی شهر برای استقبال از میهمانان نوروزی.
از آنجایی که آداب و رسوم هر شهر ودیاری با دیگری متفاوت است در هرمنطقه تدابیری از سوی دستگاه های مربوطه به ویژه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یا شهرداری ها اندیشیده شده است تا علاوه بر راهنمای مسافران خاطره ای خوش از آن شهر و آداب و رسومش به یادگار داشته باشند.
در همین راستا هرچه به روزهای پایانی اسفندماه نزدیکتر می شویم شاهد آماده سازی مبلمان شهری و مکان های استقبال از مسافران نوروزی در شهرستان زاهدان هستیم بگونه ای که معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان از اجرای دو برنامه محوری به مناسبت ایام نوروز در استان خبر داد و گفت: رزمایش و مانور دستگاه های عضو ستاد تسهیلات سفر استان از 25 اسفند ماه در شهرستان زابل افتتاح خواهد شد.

برای اولین بار در کشور صورت می گیرد
مجتبی میرحسینی در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه با اشاره به اینکه برای اولین بار پایلوت "طرح نوروزگاه ها" در دوازده استان کشور اجرا و انتخاب شده است، گفت: در این طرح علاوه براجرا و گرامیداشت آئین های محلی، جشنواره های غذایی، موسیقی، بازی های بومی- محلی وغیره به شناساندن آداب و رسوم یک منطقه به مردم آن و سایر مسافران نیز پرداخته می شود تا این آئین ها به فراموشی سپرده نشوند.
وی ادامه داد: سیستان وبلوچستان تنها استانی است که در سه شهر آن زابل، ایرانشهر و چابهار این طرح اجرا می شود.

با حضور معاون رئیس جمهور صورت می گیرد
این مسئول افزود: در بیست و نهم اسفند ماه نیز جشن ملی نوروز با حضور معاون رئیس جمهور و ریاست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری " سلطانی فر" در شهرستان چابهار برگزار می شود که بعد از آن طبق تقویم اجرایی برنامه های نوروزی انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه از اولین روز تا سیزدهم فروردین ماه در شهرهای مختلف استان برنامه های متنوعی اجرا می شود، گفت: برپایی نمایشگاههای صنایع دستی، جشن ها و جشنواره های محلی از عمده برنامه های نوروز 95 در سیستان و بلوچستان است.

برگزاری همایش شاهنامه خوانی ملی در کوه خواجه
میرحسینی شاخص ترین برنامه نوروز 95 را برگزاری جشن ملی نوروز در 29 اسفند ماه عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری همایش شاهنامه خوانی ملی در محل کوه خواجه شهرستان هامون در دوازدهم فروردین از دیگر برنامه های شاخص در سال جاری خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه سال 96 سیستان و بلوچستان بعنوان مقصد گردشگران داخلی و خارجی می باشد، بیان داشت: هم اکنون علاوه بر آماده سازی و استقبال اماکن مورد نظر برای اسکان مسافران اعم از آموزشگاه ها، مدارس، هتل ها و هتل آپارتمان ها اقلام تبلیغاتی نیز آماده شده تا در اختیار مسافران نوروزی قرار گیرد.

نواخته شدن زنگ مقصد برای گردشگران در نوروز
این مسئول از نواخته شدن زنگ مقصد برای گردشگران در نوروز 95 در استان خبر داد و گفت: این زنگ در شهرستان چابهار نواخته می شود تا این باور ایجاد شود و ثابت کنیم که سیستان وبلوچستان میزبانی شایسته برای مردم ایران است.

طبخ و توزیع غذای محلی در موزه زاهدان
وی تصریح کرد: در محل موزه شهرستان زاهدان نیز علاوه بر اجرای گروه موسیقی به صورت روزانه، طبخ و توزیع غذای محلی و سوغات بومی محلی را در دستور کار قرار داده ایم و در نقاط مختلف شهر نیز شهرداری اقدام به برپایی سیاه چادرهای عشایری، سفر هفت سین، آماده سازی مبلمان شهری و نصب تابلوهای معرفی آثار استان کرده است.

فرودگاه بین المللی زاهدان آماده استقبال از مسافران نوروزی
مسئول روابط عمومی فرودگاه بین المللی سیستان و بلوچستان نیز در گفت و گو با خبرنگارما از آمادگی این دستگاه برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد و گفت: هرساله ستاد تسهیلات نوروزی با حضور تمام روسای ادارات، نماینده های سازمان میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری، پلیس و سپاه فرودگاه، روسای شرکت های هواپیمایی و غیره در فرودگاه تشکیل می شود که در آن دستگاه های مربوطه آمادگی خود را نسبت به استقبال از مسافران نوروزی اعلام می کنند.

جلوگیری از تاخیر در پروازهای ایام نوروز
حمید رضا پارسافر با اشاره به آماده سازی و زیبا سازی فضای داخلی فرودگاه برای استقبال از مسافران نوروزی افزود: علاوه بر تعویض تمام پارتیشن های سالن فرودگاه به شرکت های هواپیمایی تاکید کرده ایم تا از تاخیر در پروازها جلوگیری کنند.

استقبال از ورود اولین مسافران نوروزی به استان
وی با اشاره به اینکه کلیه سیستم های ناوبری چک و آماده برای سرویس دهی در پروازها هستند، بیان داشت: باتوجه به افزایش پروازهای عبوری از آسمان استان آمادگی این فرودگاه جهت فرود پروازها در صورت نیاز فراهم شده است.
این مسئول با اشاره به استقبال از ورود اولین مسافران نوروزی به استان در محل فرودگاه زاهدان گفت: با همکاری سازمان میراث فرهنگی استان اقدام به نصب سیاه چادر در فرودگاه برای استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی کرده ایم، همچنین نصب چادر هلال احمر و ایجاد اتاق راهنمای گردشگربا همکاری میراث فرهنگی جهت راهنمای مسافران و گردشگران از دیگر برنامه های پیشرو در فرودگاه می باشد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark