کد مطلب: 58530
 
گلایه های یک پدر شهیدزاهدانی؛
غفلت از شهدا یا بی توجهی مسئولین!/۳ سال پیگیر نامگذاری خیابانی به نام شهید حجتی فر هستم
پدر شهید جعفرحجتی فر یکی از شهدای گرانقدر شهرستان زاهدان که در حادثه سقوط هواپیمای فوق سبک سپاه به شهادت رسید بیش از ۳سال پیگیر نامگذاری یکی از خیابان های زاهدان به نام این شهید بزرگوار است اما این پیگیری ها هنوز به نتیجه نرسیده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۵۹
 
به گزارش زاهدنیوز،شهدا بزرگ مردانی که روزی سخاوتمندانه برای دفاع از وطن سینه سپر کردند اگر چه آنها  نام‌ اوران تاریخ‌اند و در بهشت جاودان حیات ابدی دارند اما بسیاری از ما فراموش کردیم که آرامش و آسایش امروز را مدیون چه کسانی هستیم و باید به هر طریقی دین خود را به این شهدای بزگوار ادا کنیم.

شاید مزین کردن کوچه و محله های شهر به نام این شهدای گرانقدر کمترین کاری است که برای یادآوری جانفشانی این شهدای والامقام می توان انجام داد تا فراموش نکنیم روزگاری این بزرگمردان از زندگانی خود گذشتند تا ما با آسایش و امنیت زندگی کنیم.

بیش از ۳ سال پیگیر نامگذاری خیابانی به نام فرزند شهیدم هستیم
پدر شهید جعفرحجتی فر یکی از شهدای گرانقدر شهرستان زاهدان که در حادثه سقوط هواپیمای فوق سبک سپاه به شهادت رسید بیش از ۳سال پیگیر نامگذاری یکی از خیابان های زاهدان به نام این شهید بزرگوار است اما این پیگیری ها هنوز به نتیجه نرسیده است.

پدر پاسدار شهید حجتی فر دراین باره به خبرنگار ما بیان کرد:بیش از ۳ سال است که پیگیر نامگذاری خیابانی به نام فرزند شهیدم هستیم اما با وجود موافقت بنیادشهید، شورای شهر هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است.

وی افزود: بسیاری از خیابان های شهر با نام های نا آشنا نامگذاری شده و با وجود اینکه از سال 96 تاکنون پیگیر نامگذاری خیابان به نام شهید حجتی فر بودم و این موضوع را از طریق بنیاد شهید، شهرداری، فرمانداری و شورای شهر پیگیری کردم اما هنوز این پیگیری نتیجه بخش نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی اسامی کوچه و خیابان های شهر نام هایی ناآشنا دارند که شهروندان سنخیت این نامگذاری را نمی دانند و دلیل این نامگذاری ها و یا پیشینه ای از نام های استفاده شده در نام خیابان ها و معابر شهر را ندارند اما برخی برای نامگذاری کوچه و خیابانی به نام شهید تعلل می کنند.

این پدر شهید ادامه داد: بنیاد شهید سه بار برای این نامگذاری، نامه نگاری انجام داده و فرماندار نیز این موضوع را به شورای شهر زاهدان ارجاع داده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

به زودی 3200 تابلوی معابرجدید جایگزین تابلوهای قبلی می شود
آسا ریگی معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان با بیان اینکه نامگذاری خیابان های شهر بر عهده شورای شهر است، عنوان کرد: کمیته ای بر نامگذاری کوچه و خیابان های شهر نظارت دارند اما نظر نهایی را اعضای شورای شهر می دهند.

وی افزود: هر کجا خانواده شهید سکونت دارند کوچه و معابر به نام شهید مزین شده است و تاکنون پیش نیامده که پیشنهادی برای نامگذاری خیابان ها و کوچه و معابر به نام شهدا مطرح شود اما اجرایی و اعمال نشود و بدون شک ما پیگیر این موضوع خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا واژه شهید از برخی تابلو های معابر شهر برداشته شده ، تاکید کرد:حذف نام شهیداز برخی تابلوها پیش از این دوره اتفاق افتاده بود که همه در حال اصلاح است و در نامگذاری های جدید این موضوع کامل رعایت می شود.

وی تصریح کرد: به زودی 3هزار و 200 تابلو معابر جایگزین تابلوهای قبلی می شود و اشتباهاتی که در تابلوهای قبلی اتفاق افتاده رخ نخواهد داد.

نامگذاری خیابان به نام شهید حجتی فر مصوب شده است
غلامحسین نارویی نژاد نائب رییس شورای شهر زاهدان دراین خصوص به خبرنگار ما بیان کرد: نامگذاری خیابان به نام شهید حجتی فر مصوب شده است و هنگامی که این موضوع در شورای شهر تصویب شده و حتما اجرا خواهد شد باید پیگیری کنید این موضوع چه زمان مصوب شده و مشکل عدم اجرا چه بوده است؟پس از تصویب شهرداری باید تابلو را نصب کند.

پیگیر موضوع نامگذاری خیابان به نام این شهید بزرگوار خواهم بود
عبدالجلیل شهنوازی رییس شورای شهر زاهدان نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: اگر نامگذاری خیابان در شورای شهر تایید شود مشکلی برای ادامه کار وجود ندارد و شهرداری نیز با الویت این موضوع را انجام می دهد شورای شهر فقط چگونگی نامگذاری را تایید می کند و اجرای آن بر عهده شهرداری است.

وی ادامه داد: نامگذاری خیابان ها و معابر به نام شهدا معمولا به سرعت تصویب و اجرا می شود مگر اینکه خیابانی هم نام با شهید وجود داشته باشد، پیگیر موضوع نامگذاری خیابان به نام این شهید بزرگوار خواهم بود.

گفتنی است ؛پاسدار شهید، سروان "جعفر حجتی‌فر" به همراه خلبان شهید "احمد مایلی" در حادثه سقوط هواپیمای فوق سبک سپاه در شهرستان ایرانشهر واقع در جنوب سیستان و بلوچستان در20مهرماه روزتاسوعای سال 1395 به شهادت رسیدند.


انتهای پیام//
Share/Save/Bookmark