کد مطلب: 45570
 
نظام توصیفی باعث توسعه بیسوادی در منطقه شده است/دانش آموز مقطع سوم راهنمایی حروف الفبا بلد نیست
نظام توصیفی در استان سیستان و بلوچستان باعث افت کیفیت آموزش و تحصیل دانش آموزان شده است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۴
نظام توصیفی باعث توسعه بیسوادی در منطقه شده است/دانش آموز مقطع سوم راهنمایی حروف الفبا بلد نیست
 
به گزارش زاهدانه به نقل از چهاربهاران، بی سوادی یکی از مهمترین معضلات اجتماعی استان وشهرستان چابهار محسوب می شود؛ میزان پائین بی سوادی در  این استان باعث شده نیاز به ارائه راهکارهای کمی و کیفی در این بخش را بیش از سایر نقاط کشور  احساس شود.

عضو شورای اسلامی روستای تلنگ دشتیاری، با اشاره به بحث مهم ریشه کنی بی سوادی در استان، در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در حال حاضر تلاش آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها ریشه کن کردن بیسوادی است و برنامه هایی نیز دراین خصوص درحال اجراست.

غلام محمد صدرائی نیا  تلنگ دشتیاری باانتقاد از اجرای نظام توصیفی در مداس استان افزود: اجرای هماهنگ نظام توصیفی در استان ما با چلشهای جدی روبرو است وبایستی حداقل این طرح در استان ما به گونه ای دیگر اجرا شود.

وی ترک تحصیل دانش اموزان را یکی از نتایج اجرای نظام توصیفی در منطقه دانست و اظهار کرد: دانش آموزی که با نظام توصیفی به مقاطع بالاتر می آید بدلیل عدم وفق دادن سطح تحصیل خودش با پایه های تحصیلی بالاتر به ناچار ترک تحصیل می کند.

صدرائی نیا عدم ارتباط اولیای دانش آموزان با معلمین و آموزش و پرورش را از دیگر دلایل عدم موفقیت دانش آموزان در تحصیل دانست و تصریح کرد: وقتی معلم  اولیای دانش اموزان را به جهت افت تحصیل فرا میخواند واولیا حاضر به حضور در کلاس نمی شوند وبعضا اهمیتی به وضعیت تحصیلی فرزند خود نمی کنند چگونه میتوان انتظار داشت دانش اموزان منطقه دارای پایه قوی در سطح های بالاتر شوند؟

محمد هوت از معلمان بخش دشتیاری نیز از نظام توصیفی انتقاد کرد و افزود: دانش آموزی سراغ دارم که در پایه سوم راهنمایی تحصیل میکند و الفبای فارسی و جملات ساده را نمیفهمد واز این موارد زیاد داریم و دلیل همه این وضعیت اجرای نظالم توصیفی در مدارس است.

وی خواستار اجرای نظام سنتی درمدارس روستا شد وگفت: در کنار اجرای ناموفق این سیستم ما معلم کافی نیز در منطقه نداریم طوری که ۱۰۰ دانش اموزدر دوشیفت گاها یک یا دو معلم دارند که خود به خود باعث خستگی معلمان ودرنتیجه افت کیفیت تدریس می شود.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark