کد مطلب: 61950
 
هویت‌بخشی به کوچه و پس کوچه‌های کلان‌شهر؛
تابلوهای هویت‌دار در محله‌های شهر زاهدان نصب می‌شود
با هدف هويت‌بخشي به محلات و آشنايی مردم، تابلوهای هويت‌دار در خیابان‌های زاهدان نصب می‌شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۱
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، نصب تابلوهای راهنمای گردشگری کمترین کاری است که برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی یک شهر باید انجام شود؛ ولی متأسفانه این کار در کلان‌شهر زاهدان به‌خوبی انجام نشده است.

یکی از مهم‌ترین اشکالاتی که در معرفی جاذبه‌های گردشگری زاهدان وجود دارد، نبود تابلوهای راهنما و همچنین تابلو معرفی اماکن تاریخی در محوطه‌های گردشگری یا ورودی شهر است.

مجموعه مبلمان شهری که یکی از آن‌ها تابلوهای راهنمای گردشگری است، اجزاء و امکاناتی هستند که در ارتقا کیفیت خدمت‌رسانی به مردم، نقش ایفا می‌کنند.

برای جذب گردشگر باید زیرساخت‌های لازم انجام شود که یکی از ساده‌ترین راه‌های آن نصب تابلو است.

تعداد اندک تابلوهای راهنما در خیابان‌های زاهدان باعث ایجاد مشکلات زیادی برای ساکنان برخی مناطق شهری شده است که بسیاری از شهروندان چندین بار از مسئولین خواستار رسیدگی حل این معضل شدند.

ساماندهی نصب تابلوهای راهنمای شهری به‌عنوان یکی از ضروریات مطرح است

محمد امیر براهویی، شهردار زاهدان دراین‌خصوص بیان کرد: پروژهٔ ساماندهی و به‌روزرسانی تابلوهای راهنمای شهری که حدود ۱۵ سال مغفول و متوقف مانده بود در نهایت به‌عنوان یکی از ضروریات در دستور کار شهرداری زاهدان قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس پیگیری‌های صورت‌گرفته و طبق برنامه زمان‌بندی در حال حاضر مرحلهٔ مطالعات و طراحی آن به اتمام رسیده که مسیر عملیاتی و اجرایی خود را طی می‌کند.

براهویی تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه در سه‌فاز پیش‌بینی‌شده که باتوجه‌به تأمین اعتبارات موردنیاز، فاز اول آن با حجم ۱۶۷ تابلوی بزرگ راهنمای شهری در سال جاری آغاز و تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ به پایان خواهد رسید.

شهردار زاهدان ادامه داد: در فاز اول تلاش شده تا این پروژه با اولویت محورها و شریان‌های اصلی شهر، اماکن تاریخی، مذهبی، خدماتی و درمانی به انجام برسد.

وی گفت: در فاز دوم و سوم، اجرای این طرح در معابر شریانی درجه ۲ و ۳ در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark