کد مطلب: 32664
 
امام جمعه اهل سنت:
وحدت نیاز اصلی و رمز پیشرفت سیستان و بلوچستان است
مسوول مدرسه دینی و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با اشاره به سخنرانی رییس جمهور در جمع مردم سیستان و بلوچستان و تاکید دکتر روحانی بر حل مشکلات استان و تامین امنیت مرزها با کمک مردم، گفت: بدون شک نیاز اصلی و رمز پیشرفت این استان وحدت است.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۴
وحدت نیاز اصلی و رمز پیشرفت سیستان و بلوچستان است
 
به گزارش زاهدانه ، مولوی ˈعبدالحمید اسماعیل زهیˈ در جمع نمازگزاران جمعه این هفته مسجد مکی اهل سنت زاهدان افزود: هم گرایی همه اقشار و گروهها اعم از شیعه و سنی باعث تامین امنیت پایدار، حل مشکلات و توسعه و پیشرفت استان می شود.

وی با اشاره به آموزه های اسلامی و قرآنی که بر اخوت و برادری همه مسلمانان تاکید دارد، اضافه کرد: وحدت شیعه و سنی و فارس و بلوچ و سایر اقوام و مذاهب چه در سیستان و بلوچستان و چه در سایر نقاط ایران و خارج کشور، باعث تقویت کشورمان و سایر مسلمانان می شود.

مولوی اسماعیل زهی با بیان اینکه تامین امنیت پایدار نیز بدون اتحاد مردم و همراهی آنها ممکن نخواهد شد، گفت: همانطور که رییس جمهوری در زاهدان گفتند وحدت و تعامل مردم و مسوولان باعث ارتقای شاخص های امنیتی و توسعه در مرزهای سیستان و بلوچستان خواهد شد.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: سفر رییس جمهوری به سیستان و بلوچستان در ابعاد مختلف برای استان مفید و موثر خواهد بود و بزودی تاثیر آن را در تمام بخشها خواهیم دید.

مولوی اسماعیل زهی گفت: تاکنون دولتها سفرهای زیادی به سیستان و بلوچستان انجام دادند اما مطابق آنچه از نزدیک دیدیم و شنیدیم، برنامه های دکتر روحانی مبتنی بر واقعیات استان و کاربردی و عملیاتی است و اطمینان دارم بدو از حاشیه ها باعث رشد منطقه و کشور خواهد شد.

وی افزود: رویکرد اعتدالی رییس جمهور باعث کاهش برخی آسیب ها و از دیگر سو اداره امور کشور به روش اعتدالی با پرهیز از افراط و تفریط خواهد بود.

مولوی اسماعیل زهی تصریح کرد: اطمینان داریم سفر دکتر روحانی به سیستان و بلوچستان بزودی برای استان خیر و برکت در تمام بخشها خواهد شد.

این امام جمعه اهل سنت با تقدیر از هیئت دولت و شخص رییس جمهوری برای برنامه ها و مصوبات خوبی که برای سیستان و بلوچستان اتخاذ شد، ابراز داشت: از آحاد مردم منطقه که استقبال خوبی از منتخب خود به عنوان رییس دولت داشتند، تقدیر و تشکر می کنم.

مولوی اسماعیل زهی با تبریک پیشاپیش ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، گفت: آن حضرت نمونه و الگوی کاملی برای همه زنان عالم است و البته رشد اسلام مرهون زنان است.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان افزود: زن در دین اسلام جایگاه ویژه و والایی دارد و انسان های بزرگ و تاریخ ساز در دامن زنان پاکدامن رشد یافتند و قطعا توسعه و ترویج اسلام با همکاری و فداکاری زنان میسر شده است.



انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark
مرجع : ایرنا