کد مطلب: 61554
 
سطح زیر کشت کنجد در بمپور سیستان و بلوچستان ۵۰ درصد افزایش یافت
مدیر جهاد کشاورزی بمپور سیستان و بلوچستان گفت: سطح زیر کشت کنجد در این شهرستان امسال با افزایش ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته به ۳۰۰ هکتار رسید.
تاریخ انتشار : شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۱
 
به گزارش زاهدنیوز، محمد اکرم هودیانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شرایط اقلیمی و خاک حاصلخیز، ظرفیت توسعه کشت دانه‌های روغنی را در دشت‌های زرخیز بمپور فراهم کرده است.

وی میانگین برداشت محصول کنجد از هر هکتار را حدود یک تن اعلام کرد و افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود ۳۰۰ تن کنجد تولیدی بمپور به مقصد کارخانه‌های روغن کشی و صنایع غذایی کشور حمل خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی بمپور مقاوم بودن به خشکی و نیاز آبی کم، زودرس بودن و درآمدزایی بالای دانه روغنی کنجد را موجب ترغیب کشاورزان بمپوری برای افزایش سطح زیر کشت آن منطقه برشمرد.

وی ادامه داد: یکی از محصولات مهمی که در زمان خشکسالی، کم آبی و تناوب با محصول گندم می‌تواند باعث پایداری تولید شود کنجد است از این رو با توجه به شرایط اقلیمی این شهرستان، کشت این محصول به کشاورزان توصیه می‌شود.

هودیانی بیان کرد: گیاه کنجد دارای نیاز آبی کم، گرمادوست و مقاومت زیاد به خشکی و گرما است.

دانه‌های کنجد حاوی مواد چربی، آنتی اکسیدان ها، روغن کنجد، مواد پروتئینی، اسید آمینه، سلولز، مواد معدنی و کلسیم است و بدین ترتیب دانه‌های کنجد بسیار مغذی و مقدار بسیار پرارزشی انرژی دارند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark