کد مطلب: 35904
 
هماهنگ بودن روز جهانی قدس با اصول كلي و اساسي حقوق بين‌الملل
يك حقوقدان گفت: روز جهانی قدس به عنوان نمادی بین‌المللی با اصول کلی و اساسی حقوق بین‌الملل هماهنگ و هم‌ راستا است و باعث ایجاد همبستگی بین‌المللی ميان ملت‌ها می‌شود.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۴۴
هماهنگ بودن روز جهانی قدس با اصول كلي و اساسي حقوق بين‌الملل
 
به گزارش زاهدانه ، روز جهانی قدس كه  مناسبتی رسمی در جمهوری اسلامی ایران است، از یک سال پس از انقلاب ایران، در آخرین جمعه ماه رمضان و در حمایت از ملت فلسطین برگزار می‌شود، "محمد جعفر نعناكار" حقوقدان و وکیل دادگستری طی يادداشتی  در ارتباط با اين روز جهانی كه مطابق با اصول كلی حقوق‌بين‌الملل و حقوق بشر است پرداخته است.   
 
حقوق بین الملل، حقوق بشر، حقوق بشر دوستانه و تمامی‌انشقاق‌های حقوقی مرتبط با جامعه بین‌المللی یک هدف کلی و عمده را دنبال می‌كنند و آن حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و ایجاد محیطی برای زندگی مسالمت‌آمیز ملت‌ها و ارتباطات عالی دولت‌ها است.
 
روز جهانی قدس که به ابتکار امام خمینی (ره) در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ایجاد و بین ملت‌ها بسط داده شد امروزه به عنوان نمادی برای همبستگی ملت‌های مسلمان و غیر مسلمان است.
 
این ابتکار بی بدیل امام خمینی (ره) موجب ایجاد قاعده‌ای شده است که عالی‌ترین اهداف حقوق بشری را در نهان و نهاد خود جای داده و باعث ایجاد همبستگی بین‌المللی و در هم تنیدگی افکار و رفتارهایی شده که بدون توجه به مکاتب مختلف امری را دنبال می‌كند که همانا جزء بلا فصل آن، حمایت از مظلوم و اعلام انزجار از ظالم است.
 
بی‌تردید هیچ قانون بین‌المللی، اعلامیه و یا کنوانسیونی قادر نیست تا بتواند تمامی‌نیروهای انسانی و آزاده‌خواه را حول یک محور مشترک جمع كند، بنابراين همبستگی ملت‌ها برای مواجهه با یک امر بین‌المللی بدون شک موجبات اتحاد دولت‌ها خواهد شد.
 هرچند که ممکن است این اتحاد دولت‌ها با تاخیر همراه باشد اما بدون شک این امر محقق خواهد شد چرا که اراده دولت‌ها در نهایت همان اراده ملت‌ها خواهد بود.
 
روز جهانی قدس به عنوان نمادی بین‌المللی در راستای حمایت از گروه انسانی چنان جنبه جهانی به خود گرفته است که نمی‌توان آن را نادیده انگاشت، پاسداری، حمایت و ترویج این معنا که با اصول کلی و اساسی حقوق بین‌الملل هماهنگ و هم راستا است موجب خواهد شد تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تحولات عظیم بین‌المللی در این خصوص بوده و شاهد رهایی مردمان مظلوم فلسطین از چنگال ظالمان صهیونیستی باشیم. انشاءالله
 
انتهاي پيام/
Share/Save/Bookmark