کد مطلب: 57054
 
رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان:
آغاز بارش های سامانه جدید بارشی در سیستان و بلوچستان از امروز/ احتمال جاری شدن موقتی روان آب در جنوب و نقاط مرکزی استان وجود دارد
رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، گفت: با ورود سامانه بارشی به استان، از امروز تا اواسط هفته آینده شرایط برای رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش تند باد فراهم است.
تاریخ انتشار : جمعه ۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۴
 
علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، افزود: براساس نقشه های پیش یابی و آینده نگری هواشناسی، با ورود سامانه بارشی به استان، از امروز تا اواسط هفته آینده شرایط برای رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش تند باد در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان فراهم است.

وی ادامه داد: امروز جمعه، بارش ها به صورت خفیف و پراکنده بدر ارتفاعات مرکزی و جنوبی بوده اما از روز شنبه تا دو شنبه به ویژه یک شنبه هفته آینده در سطح استان، بارش ها از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی تاکید کرد: در جنوب و ارتفاعات مرکزی استان، احتمال جاری شدن موقتی روان آب و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد.

وی گفت: جمعه در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی، نوار غربی و جنوب استان وزش باد شدید 60تا80گاهی بیش از 90کیلومتر بر ساعت همراه با گرد و خاک انتظار می رود و در محورهای واصلاتی بم-زاهدان و ایرانشهر-بم، توفان شن سبب کاهش دید خواهد شد و احتمال اختلال در تردد های ریلی و هوایی وجود دارد.

ملاشاهی اظهار کرد: از شنبه سرعت باد به طور موقت کاسته شده و مجددا از یک شنبه هفته آینده شده وزش باد شدید و گرد و خاک را خواهیم داشت.

وی با اشاره به صدور اطلاعیه جوی، خاطر نشان کرد: از یک شنبه تا چهارشنبه به سبب وزش باد، دریای عمان نسبتا مواج پیش بینی می شود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark