کد مطلب: 41296
 
اعضای فدراسیون وزنه برداری ایران انتخاب شدند
امروز دوشنبه 10‌ آذر 1393 هجری شمسی برابر با 8 صفر 1436 هجری قمری و 1دسامبر‌ 2014 میلادی است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۷
به گزارش زاهدانه ، 114 سال پیش در چنین روزی در مسابقات دو و میدانی قهرمانی آمریکا مکسی لانگ‌ در مسابقه دو 400 متر مسافت مسابقه را در زمان 47 ثانیه و 8 دهم ثانیه دوید و رکورد‌دار جهان شد این رکورد به مدت 39 سال پا برجا بود.
 
64 سال پیش در چنین روزی اعضا فدراسیون وزنه برداری ایران انتخاب شدند مهندس صادق به عنوان رئیس، مرتضی پوده به عنوان دبیر، فرضی به عنوان خزانه دار، اصلان خانی به عنوان رئیس کمیته فنی و عبداله‌ نادری، رسول رئیسی، محمود نامجو، حسین عشقی، داوود نصیری به عنوان اعضا کمیته فنی انتخاب شدند.
 
 50 سال پیش در چنین روزی والدی‌ برو مل قهرمان پرش ارتفاع جهان و شوروی در مسابقات داخل سالن قهرمانی شوروی با عبور از مانع 2 متر و 26 سانتی متری‌ توانست رکورد پرش ارتفاع‌ جهان را بشکند رکورد سابق جهان 2 متر و 24 سانتی متر و متعلق به خودش بود.
 
48 سال پیش در چنین روزی در یک مسابقه دوستانه فوتبال تیم‌های تونا واچک‌ و اسلواکی‌ و استقلال تهران برابر هم قرار گرفتند و تیم استقلال 4 بر1 از تیم ترناوا‌ شکست خورد.
 
این مسابقه به داوری داوود حیدری‌ در ورزشگاه‌ امجدیه با حضور هزاران تماشاگر برگزار شد. در تیم استقلال غلام نیک‌پور، کاروان، احمد رحیمی‌، ناصر ابراهیمی، حسین فرزامی،احمد منشی‌ زاده، علی جباری، کامبیز جمالی، رهگذر، مرتضی شرکا‌، ابوطالب، مرادیان و خدا بنده حضور داشتند گل تیم استقلال را کامبیز جمالی در دقیقه 58 زد.
 
 47 سال پیش در چنین روزی در یک مسابقه دوستانه فوتبال تیم‌های دنیامو تفلیس‌ گرجستان شوروی و دارایی تهران به داوری موزون برابر هم قرار گرفتند‍‌. در پایان این دیدار هر دو تیم 1-1 مساوی شدند، گل‌های این دیدار را کاواشکی‌ در دقیقه 25 برای دنیا موتفلیس‌ و جاوید جهانگیری در دقیقه 79 برای تیم دارایی زد 20 هزار تماشاگر این دیدار را در ورشگاه امجدیه از نزدیک تماشا کردند، در این دیدار عزیز اصلی، جمشید محمدی، مهراب شاهرخی، زرندی، منصور پورحیدری، فرخجسته، فریدون معینی، جلال طالبی، غلام وفاخواه و جاوید جهانگیری در تیم دارایی حضور داشتند.
 
44 سال پیش در چنین روزی در یک مسابقه دوستانه فوتبال که بین تیمهای اسلاویا پراک چک و اسلواکی و استقلال تهران برگزار شد.
 تیم فوتبال باشگاه استقلال موفق شد با نتیجه 2 بر 1 حریف قدرتمند خود را شکست دهد. این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و در حضور 17 هزار تماشاگر برگزار شد. حسین فرزامی و غلامحسین مظلومی به ترتیب در دقایق 26 و 33 برای تیم استقلال گل زدند.
در این دیدار بادکوبه، پورحیدری، فرزامی، عبداللهی، حق وردیان، جباری ، قراب، مظلومی و حاج محمد از بهترین بازیکنان استقلال بودند.
 
40 سال پیش در چنین روزی در رأی گیری سالانه نویسندگان ورزش اروپا محمدعلی بوکسور سیاه پوست و مسلمان دسته سنگین وزن آمریکا به عنوان برترین قهرمان سال 1914 جهان انتخاب شد. محمدعلی با 174 رای اول شد.
 
27 سال پیش در چنین روزی تیمهای تنیس روی میز جوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی تنیس روی میز جوانان آسیا در جاکارتا پایتخت اندونزی به مقام دهم دست یافت. تیم ایران برای کسب مقام نهم برابر تیم قدرتمند هنگ کنگ قرار گرفت و پس از یک مسابقه چهار ساعت و نیم، 4 بر 5 شکست خورد و در سکو دهم آسیا ایستاد. تیمهای کره شمالی و کره جنوبی ، چین و اندونزی مقامهای اول تا چهارم را کسب  کردند.
 
در سال 1891 در چنین روزی جیمز نایس اسمیت رشته ورزشی بسکتبال را در آمریکا ابداع کرد.
 
در سال 1991 در چنین روزی در دیدار نهایی هشتاد و پنجمین دوره رقابت‌های جام دیویس در شهر لیون فرانسه 3 بر یک آمریکا را شکست داد.
 
در سال 1368 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در اولین مسابقه‌اش از رقابت‌های جام صلح و دوستی در کویت مقابل یمن جنوبی به برتری 2 بر صفر رسید. در این بازی مجید نامجو مطلق هر دو گل ایران را به ثمر رساند.

در سال 1377 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در اولین مسابقه‌اش در سیزدهمین دوره بازیهای آسیایی در بانکوک مقابل قزاقستان به برتری 2 بر صفر رسید. در این دیدار که با حضور 10 هزار تماشاگر انجام می شد وحید هاشمیان زننده هر دو گل تیم ایران بود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark