کد مطلب: 49216
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
ناچار به جذب سرمایه خارجی هستیم/ وضعیت مخابرات و اینترنت در سیستان و بلوچستان تقویت شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از آنجائیکه امروز قیمت نفت به سرعت پایین آمده ما ناچار هستیم جذب سرمایه خارجی کنیم تا رونق اقتصادی زودتر فراهم شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۹
 
به گزارش زاهدانه، محمود واعظی در دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بنای دولت اندیشیدن در مورد معیشت، توسعه و اشتغال کشور است، اظهار داشت: مردم در طول دوران تحریم فشار و سختی‌های زیادی را تحمل کردند و با تمام مشکلات به دولت فرصت دادند تا بتواند برنامه خود را اجرایی کند.
وی با اشاره به اینکه امروز در راستای محقق شدن معیارهای اقتصاد مقاومتی و خودکفایی در حرکت هستیم، افزود: شرایط کشور در زمینه‌های مختلف بسیار خوب است از اینرو دولت تلاش می‌کند سال 95، سال رونق و شکوفایی اقتصاد، اشتغال و کسب و کار باشد.
این مسئول با بیان اینکه امروز قیمت نفت به سرعت پایین آمده و ناچار به جذب سرمایه خارجی هستیم تا رونق اقتصادی زودتر فراهم شود، گفت: بعد از برطرف شدن مسائل خارجی، دولت توجه به رونق اقتصادی کشور را در اولویت قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه با همکاری مسئولان می‌توان بر مشکلات اقتصادی فائق آمد، ادامه داد: در سفر قبلی که سیستان و بلوچستان را بررسی کردیم متوجه شدیم که وضعیت مخابرات و اینترنت در این منطقه با توجه به شرایط استان باید تقویت شود در همین راستا توجه به اینترنت روستاها را مدنظر قرار دادیم زیرا در این استان جمعیت روستایی بیشتر از شهری است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سیستان و بلوچستان استانی مرزی است و استان‌های مرزی باید آئینه کشور باشند، بیان کرد: به دلیل تنوع قومی که در این منطقه وجود دارد و برای اینکه احساس وجود تبعیض در این استان به چشم نخورد، باهدف توسعه سیستان و بلوچستان اقدامات خوبی در راستای توسعه زیرساخت‌های مخابرات و اینترنت انجام شده و در دستور کار قرار دارد.
گفتنی است در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یک هزار و 361 نقطه روستایی در سیستان و بلوچستان از اینترنت پر سرعت روستایی (وای فا) بهره مند می شوند.
Share/Save/Bookmark