کد مطلب: 44176
 
رکوردهای دو تیم فینالیست جام ملت های آسیا
دو تیم کره جنوبی و استرالیا موفق شدند به دیدار فینال راه یابند و رکوردهای خوبی از خود به جا گذاشتند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۸
رکوردهای دو تیم فینالیست جام ملت های آسیا
 
به گزارش زاهدانه به نقل از سایت رسمی جام ملتهای آسیا تیمهای فوتبال کره جنوبی و استرالیا با شکست عراق و امارات در مرحله نیمه نهایی موفق شدند به دیدار فینال بازیهای جام ملتهای آسیا راه یابند این دو تیم روز شنبه برای کسب قهرمانی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و اولی اشتیلیکه سرمربی کره جنوبی بر دفاع مستحکم تیمش اطمینان داشته و آنجل پوستکوگلو سرمربی استرالیا خط حمله این تیم را نقطه قوت شاگردانش می‌داند.

هر دو تیم برای رسیدن به بازی فینال رکوردهای جالبی از خود به جای گذاشتند که در ادامه به همه آنها اشاره شده است:

تیم فوتبال کره جنوبی طی پنج بازی انجام شده در شانزدهمین دوره بازیهای جام ملتهای آسیا هیچ گلی دریافت نکرد این تیم تاکنون تمام بازیها را با نتیجه پیروزی به اتمام ساندند نتایج کسب شده طی 5 بازی گذشته استرالیا عبارت است از پیروزی یک بر صفر عمان، یک بر صفر مقابل کویت، یک بر صفر مقابل استرالیا، 2 بر صفر مقابل ازبکستان و 2بر صفر مقابل عراق.

جیسون داویدسون و ترنت سنسبری دو گلزن تیم فوتبال استرالیا در دیدار مقابل امارات بودند که هر دو نخستین گل ملی خود را به ثبت رساندند.

لی یونگ هیو ملی‌پوش تیم فوتبال کره جنوبی دربازیهای جام ملتهای آسیا برای نخستین مرتبه به ترکیب این تیم اضافه شد و در تمامی دیدارهای کره بازیکن ثابت میدان بود لی‌بونگ هو 23 ساله در دیدار مقابل عراق توانست دومین گل ملی خود را به ثبت رساند. اولین گل ملی او هم در دیدار مقابل عمان به ثمر رسیده بود.

تیم فوتبال استرالیا از دسامبر 2012 تاکنون هرگز سه پیروزی پیاپی را تجربه نکرده بود.
ماسیمو لونگو با دادن 4 پاس گل در صدر جدول بهترین بازی سازان جام ملتهای آسیا قرار دارد که بیشترینت پاس گل را به هم تیمی‌هایش داده است.

تیم فوتبال استرالیا در این دوره از رقابتهای 10 بازیکن گلزن مختلف شامل تیم کیهیل، جیسون داویدسون، مایل ژایناک، تومی ژوریس، رابی کروس، ماسیمولونگو، مت مک کی، مارک میلیگان، ترنت سنسبری، جیمز ترواسی داشته. حال آنکه بیشترین تعداد گلزنان در دیگر تیمها حداکثر 6 بازیکن بوده است. تیم فوتبال استرالیا رکورد بیشترین گل زده در بازیهای جام ملتهای آسیا با 12 گل است.

هر چند تیم فوتبال عراق دارای 3 بازیکن با کارت زرد بیشتر از کره‌جنوبی بود اما در بازی مرحله نیمه نهایی هیچ بازیکن عراقی کارت زرد جدیدی از داور دریافت نکرد. این موضوع وقتی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم تعداد خطاهای عراق 19 و تعداد خطاهای کره جنوبی 7 مورد بوده است.

در نیمه اول دیدار کره جنوبی عراق در مرحله نیمه نهایی جام ملتهای آسیا مالکیت توپ بازیکنان کره جنوبی 8/65درصد بود اما در نیمه دوم بازیکنان عراقی به مالکیت توپ 6/59 درصدی رسیدند و در پایان این بازی مالکیت توپ کره جنوبی به طور میانگین 1/53 درصد و مالکیت عراق 2/46 درصد اعلام شد.

تیم فوتبال کره جنوبی در دیدار مقابل عراق 9 شوت به سمت دروازه‌ ارسال کرد که 7 مورد در چهارچوب قرار داشت بازیکنان کره دارای رکورد 77درصدی شوتها درون چهارچوب هستند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark