کد مطلب: 52366
 
مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان:
اظهار نظر کمیته های استاندارد جنوب شرق در سطح بین‌المللی
مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان در خصوص تدوین استاندارد و ارائه نظرات تخصصی گفت: سه کمیته در دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه دریانوردی چابهار تشکیل شده که درباره استانداردها در سطح ملی و بین‌المللی اظهار نظر می‌کنند.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۲
 
به گزارش زاهدانه، اسماعیل عاقلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح فعالیت‌های یک سال گذشته اداره‌ کل استاندارد سیستان و بلوچستان پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های هفته استاندارد از 23 لغایت 29 مهرماه با شعار محوری "استانداردها اعتماد سازند" در سطح استان اجرا می‌شود.
وی دوم آبان‌ماه را روز تجلیل از فعالین نمونه عرصه استاندارد عنوان کرد و گفت: این نهاد در راستای افزایش توان پاسخگویی به مردم در زمینه آزمایشگاهی، موفق به دریافت 371 میلیون تومان اعتبار برای تهیه تجهیزات آزمایشگاهی از تهران شده است.
این مسئول یکی از فعالیت‌های عمده ادارات استاندارد را تدوین استاندارد و ارائه نظرات تخصصی عنوان کرد و افزود: در این زمینه سه کمیته در دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه دریانوردی چابهار تشکیل شده که درباره استانداردها در سطح ملی و بین‌المللی اظهار نظر می‌کنند.
عاقلی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی اداره‌کل استاندارد استان تصریح کرد: در حوزه عمرانی ساختمان اداری و آزمایشگاهی اداره استاندارد ایرانشهر با اعتباری به میزان 264 میلیون و 800 هزار تومان در فضایی به مساحت هزار و 100 مترمربع با پیش‌بینی 8 آزمایشگاه جهت ارائه خدمات آزمایشگاهی به شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان در حال احداث است.
وی در خصوص آمار کنترل استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی در سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: از کالاهای وارداتی و صادراتی استان در یک سال اخیر 754 مورد بازرسی و نمونه‌برداری شده و هزار و 105 گواهینامه و مجوز صادراتی در این زمینه صادر شده است.
وی در زمینه کالای وارداتی به استان نیز گفت: در یک سال اخیر هزار و 242 مورد بازرسی و نمونه‌برداری از محموله‌های وارداتی استان انجام شده و هزار و 611 مجوز وارداتی صادر شده است.
عاقلی با اشاره به کالاهای تولیدی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: تولیدکنندگان کالاهایی که مشمول مقررات استاندارد اجباری است در سطح استان شناسایی می‌شوند و از خط تولید و انبار آنها به صورت تصادفی بازرسی به عمل می‌آید.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark