کد مطلب: 55886
 
انقلاب اسلامی ایران ثمره خون پاک هزاران شهید، رزمنده و جانباز است
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: انقلاب اسلامی ایران ثمره خون پاک هزاران شهید، رزمنده و جانباز است که همه ما باید قدردان از خود گذشتگی این عزیزان باشیم.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۴
 
به گزارش زاهدنیوز به نقل از تسنیم، دوازدهمین یادواره شهدای سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان امروز با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی، فرمانده سپاه سلمان استان و جمع کثیری از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بسیجیان قرارگاه شهدای جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در زاهدان برگزار شد.

سردار حسین معروفی در این مراسم اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران ثمره خون پاک هزاران شهید، رزمنده و جانباز است که به فرمان معمار کبیر انقلاب لبیک گفتند و با دل و جان در میادین نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کردند و موجب سربلندی و عزت ملت ایران شدند.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان افزود: امروز بر ما واجب است با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دوران 8 سال دفاع مقدس به دیدار خانواده‌های آنان برویم و تلاش کنیم تا در مسیر راه این انسان‌های بزرگ و برجسته گام برداریم و ارزش‌های شهدا را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند در دوران جنگ تحمیلی ملت را بزرگ و عزیز کرد، در تشریح مولفه‌های پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس گفت: 3 مولفه اصلی موجب شد ما در دوران دفاع مقدس به پیروزی دست یابیم و عزتمند شویم که نخستین آن ایمان به دستورات الهی و توکل به خداوند متعال بود.

معروفی ادامه داد: مردم ما باور داشتند که خداوند متعال به همه وعده‌های خود جامه عمل می‌پوشاند. دومین مولفه وفاق ملی، اتحاد حقیقی و وحدت کلمه بود و ما هیچ جا در دنیا سراغ نداریم که نظامی بتواند همه اقوام و مذاهب را برای دفاع از یک آرمان گردهم آورد اما این امر در جنگ تحمیلی در ایران اسلامی محقق شد چرا که در آن دوران پیر و جوان و شیعه و سنی همه یک هدف را دنبال می‌کردند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: سومین مولفه پیروزی ما رهبری و مدیریت صحیح اسلامی بود که از جانب ولی فقیه اعمال می‌شد؛ امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس پیامبرگونه تصمیم می‌گرفت و چون فرمان او همان فرمان دین بود همه به فرمانش گردن می‌نهادند و به عبارتی می‌توان گفت فرمان‌های امام(ره) همچون آب روی آتش عمل می‌کرد.

وی با اشاره به امنیت مطلوب حاکم در نظام مقدس جمهوری اسلامی، تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدا و به ویژه شهدای دوران دفاع مقدس، جمهوری اسلامی ایران به جزیره‌ای امن و قدرتی منطقه‌ای و حتی بین‌المللی تبدیل شده که دشمنان نمی‌توانند حتی به آن چپ نگاه کنند.

حجت ترشیزی، مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم اظهار داشت: جهاد کشاورزی در طول دوران دفاع مقدس بیش از 540 هزار نفر را به مناطق عملیاتی اعزام کرد و 3 هزار و 258 شهید، 23 هزار جانباز و یک هزار و 300 آزاده در راه دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده که نشان دهنده دلبستگی این نهاد به اسلام و نظام است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark