کد مطلب: 58612
 
درباره نامگذاری فرزندانمان غفلت کرده‌ایم/ چرا از انتخاب نام اهل بیت برای فرزندان‌مان خجالت می‌کشیم؟!
کارشناس مذهبی کشورمان از غفلت والدین در نامگذاری فرزندانشان انتقاد کرد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰
 
به گزارش زاهدنیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛حجت الاسلام حسینی قمی در برنامه «مخاطب خاص» دیشب، درباره اهمیت نامگذاری افراد در جامعه گفت: در روایت‌های منسوب به پیامبر اکرم آمده است که ایشان در بیش از ۷۰ جایگاه اسامی افراد را تغییر دادند. این مسئله نشان دهنده اهمیت نام است. ولی این موضوع در جامعه ما مغفول مانده است و اسامی آشنای بزرگان دینی ما مهجور شده است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: سال گذشته رسانه ملی اعلام کرد که می‌خواهد به کسانی که نام خدیجه را برمی گزینند جایزه اهدا کند، ولی متاسفانه عددی کمتر از انگشتان دو دست در این طرح ثبت نام کردند. این مسئله حقیقتا تلخ است. نام اهل بیت همانی است که در زیارت جامعه کبیره درباره اش می‌گوییم «فما احلی اسمائکم» (چقدر نام‌های شما شیرین است) ضمن آن که اسم هر کس تاثیر بسزایی در هویت و شخصیت او دارد، همان طور که همین دختر نازنین شهید مدافع حرم در همین برنامه گفت از وقتی حاج قاسم اسم مرا به «زینب» تغییر داد این مسئله در تمام رفتار‌های زندگی ام تاثیر گذاشت. چرا که دیگر خودم را منسوب به حضرت زینب سلام الله علی‌ها می‌دانستم.

حجت الاسلام حسینی قمی خاطرنشان کرد: وقتی این نام‌های مبارک و کنایه‌های منسوب به اهل بیت هست، چرا باید نسبت به آن‌ها غفلت کنیم و آن‌ها را فراموش کنیم؟

کارشناس برنامه مخاطب خاص با اشاره به دغدغه یکی از مراجع تقلید درباره این موضوع، گفت: یکی از مراجع عظام تقلید در تماسی که با من داشتند تاکید کردند که من به موضوع اهمیت نام اشاره کنم. تاکید دیگری هم داشتند و آن مسئله جمعیت است، چرا که نسل ما با این شیب نزولی جمعیت به طور جدی تهدید می‌شود. این موضوع مکرر در کلام رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفته و حقیقتاً باید اقدام ویژه‌ای درباره این موضوعات انجام شود.

حجت الاسلام حسینی قمی تاکید کرد: اینکه منِ طلبه در ایام محرم درباره این موضوع صحبت می‌کنم و آن مرجع معظم تقلید در این باره تاکید می‌کنند، به خاطر اهمیت موضوع است. این‌ها مسائل جدی جامعه اسلامی ماست. اینکه موانع ازدواج و برخی سنت‌های نادرست آن در میان برود، اینکه خانواده‌ها برای ازدواج جوانان مانع تراشی نکنند و ازدواج آسان زوج‌های جوان را حمایت کنند، اینکه توجه جدی ما معطوف به مسئله جمعیت باشد، این‌ها مسائل مهمی در جامعه ما هستند که باید در این ایام نسبت به آن‌ها یادآوری شود. ما مسئله جدی درباره کاهش ازدواج و رشد نرخ طلاق در کشورمان داریم. جداً غم انگیز است در کشوری که پرچم عزای سیدالشهدا در آن بالاست این آمار‌ها را ببینیم. خجالت میکشم آمار سقط جنین را بگویم. در کشور شیعه چرا باید این قدر سقط جنین که مصداق واقعی قتل نفس است انجام گیرد؟ در این ایام عاشورایی تاسی کنیم به حضرت سیدالشهدا که سبک زندگی مان را به ایشان نزدیک کنیم.

گفتنی است برنامه تلویزیونی مخاطب خاص با اجرای رسالت بوذری و تهیه کنندگی هادی آشتیانی به مناسبت شب‌های دهه اول ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان هر شب بعد از خبر سراسری ۲۲ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

 

Share/Save/Bookmark