کد مطلب: 40882
 
نهی از منکر فقط نهی از گناهان شخصی نیست/ نهی از منکر در همه زمینه‌های مهم وجود دارد
نهی از منکر فقط نهی از گناهان شخصی نیست، این جزء دهم است نهی از منکر در همه زمینه‌های مهم وجود دارد؛ از جمله در سوءاستفاده از منابع عمومی؛ رفیق بازی در مسائل عمومی کشور، در باب واردات، در باب شرکت‌ها و در باب استفاده از منابع تولیدی و غیره؛ همین رعایت رفاقت‌ها از سوی مسئولان.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۳
نهی از منکر فقط نهی از گناهان شخصی نیست/ نهی از منکر در همه زمینه‌های مهم وجود دارد
 
به گزارش زاهدانه ، امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس وسیع و عمومی خود حتی از جهاد بالاتر است و اساس جهاد را این فریضه استوار می‌کند اما اینکه امر به معروف و نهی از منکر چیست و ما در مقابل آن چه وظیفه‌ای داریم در آیات و روایات به صراحت بیان شده است.

امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپا داشتن همه فرایض اسلامی است و باید در جامعه ما احیاء شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسئول احساس کند.  

**امر به معروف و نهی از منکر در همه زمینه‌ها 

مقام معظم رهبری در تاریخ 24 آذر 1375 در خطبه‌های نماز جمعه تهران بیان کردند: برای جوان، درس خواندن، عبادت کردن، اخلاق نیک، همکاری اجتماعی، ورزش صحیح و معقول و رعایت آداب و عادات پسندیده در زندگی، همه جزء اعمال خوب است. برای یک مرد، برای یک زن و برای یک خانواده، وظایف خوب و کارهای بزرگی وجود دارد. 

هر کسی را که شما به یکی از این کارهای خوب امر بکنید و به او بگویید و بخواهید امر به معروف است نهی از منکر هم فقط نهی از گناهان شخصی نیست. تا می‌گوییم نهی از منکر، فورا در ذهن مجسم می‌شود که اگر یک نفر در خیابان رفتار و لباسش خوب نبود، یکی باید بیاید و او را نهی از منکر کند.

 فقط این نیست؛ این جزء دهم است نهی از منکر در همه زمینه‌های مهم وجود دارد؛ مثلا کارهایی که افراد توانا دستشان می‌رسد و انجام می‌دهند؛ همین سوء استفاده از منابع عمومی؛ همین رفیق بازی در مسائل عمومی کشور، در باب واردات، در باب شرکت‌ها و در باب استفاده از منابع تولیدی و غیره؛ همین رعایت رفاقت‌ها از سوی مسئولان.

انتهای پیام/
 
Share/Save/Bookmark