کد مطلب: 45481
 
رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی:
پرتقال های خونی حاوی ویروس ایدز صحت ندارد
رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرتقال های خونی حاوی ویروس ایدز صحت ندارد، گفت: در پیگیری هایی که انجام دادیم وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را رد کرده است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۸
پرتقال های خونی حاوی ویروس ایدز صحت ندارد
 
به گزارش زاهدانه به نقل از عصر هامون، در روز های اخیر خبرهایی مبنی بر انتقال ویروس ایدز (HIV) از نوعی پرتقال وارداتی در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر و عنوان شده بود پرتقال هایی که از لیبی وارد ایران شده اند حاوی ایدز می باشند؛ در این شایعه گفته شده که ویروس ایدز توسط داعش به پرتقال تزریق شده است، در تماسی پایگاه خبری عصر هامون با حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی داشت، وی ضمن رد این موضوع اظهار داشت: شایعه انتقال اچ آی وی از طریق پرتقال خونی صحت نداشته و یک عوام فریبی بیش نیست.
پیش از این نیز وزیر جهاد کشاورزی نیز اعلام کرده بود که هیچ نیازی به واردات مرکبات در کشور وجود ندارد و کشور افریقایی لیبی صادارات پرتقال ندارد.
سایت مرکز ملی پیشگیری از ایدز ایران به عنوان مرجع رسمی اطلاع رسانی ایدز در کشور، نیز ضمن رد این خبر با توضیح اینکه اچ آی وی در محیط خارج از چند ثانیه تا چند دقیقه بیشتر زنده نمی ماند اعلام کرد که اچ آی وی (ویروس عامل ایدز) قطعا از این راه سرایت نمی کند. همچنین از راه خوردن میوه با فرض اینکه حاوی ویروس هم باشد، امکان سرایت نیست، چون بزاق دهان و اسید معده آن را غیرفعال می کند و امکان سرایت اچ آی وی از راه خوراکی وجود ندارد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark