کد مطلب: 47731
 
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی:
عملکرد استانداری در حوزه سیستان ضعیف است/ ارتباط بین نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی کم شده است
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد استانداری و فرمانداری ها در حوزه عمرانی و اقتصادی گفت: عملکرد استانداری در حوزه سیستان مطلوب نبوده و تا کنون کاری در این منطقه از سوی این ارگان ها انجام نشده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۷
 
سید باقر حسینی در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه ضمن گلایه از عملکرد نامطلوب استانداری در حوزه سیستان اظهار داشت: اکثر اقدامات و پروژه ها در حوزه سیستان و بلوچستان به صورت ملی رغم می خورد درحالی که حوزه استانی می تواند بهتر و موثرتر باشد.
وی در ادامه این مطلب گفت: در حوزه راه های روستایی با مساعدت مجلس بودجه ای برای قیر رایگان در اختیار وزارت راه و شهر سازی قرار گرفت تا آسفالت راه های روستایی سیستان انجام شود که از این میزان بیشترین قیر برای راه های جنوب استان صرف شد در حالی که می توانست در شمال استان نیز به شکل موثرتری مورد بهره برداری قرار بگیرد.
این مسئول در خصوص انتقال آب با لوله افزود: بودجه ای مورد تخصیص برای این پروژه با درخواست بنده از دفتر مقام معظم رهبری به طور کامل دریافت شد و هم اکنون اقدامات لازم برای این پروژه در حال اجرا است که این طرح هم ملی و ویژه رهبری است بطوری که می توان گفت کار خاص استانی دیگری در حوزه عمرانی منطقه سیستان شاهد نبوده ایم.
وی بیان کرد: کمک هایی که تا کنون از سوی استانداری به شهرداری شده، همان روند معمولی سهم شهرداری ها از ارزش افزوده است که طبق معمول باید انجام شود و مابقی کمک ها نیز از ماده 180 قانون اساسی بوده که در این زمینه نیز تاکنون حمایت ویژه ای از استان برای طرح های عمرانی سیستان مشاهده نشده البته کمک هایی که صورت گرفته نیز به طور خاص و ویژه نبوده است.
حسینی با بیان اینکه ارتباط خوبی بین مردم و نماینده ها در استان حاکم است، ادامه داد: تا کنون نمایندگان استان تمام تلاش خود را کرده اند تا در ساعات مختلف شبانه روز پاسخگوی مشکلات مردم باشند.
وی با اشاره به اینکه مدیران اجرایی باید به دنبال نمایندگان برای تسریع در کارهای استانی باشند نه بالعکس، گفت: در دولت قبل مانند همه شهرستان ها برای جذب و تخصیص بودجه و کمک در پیشرفت کارها مدیران اجرایی استان و آن شهرستان باید اقدام می کردند و مرتب با نمایندگان در ارتباط می بودند تا موفقیت در کارها را شاهد باشیم اما در این دولت ما هیچگونه پیگیری و ارتباط نزدیکی را از سوی مدیران دولت با نمایندگان نداشته ایم و نمایندگان خود برای رفع بخشی از مشکلات مردم شخصا پیگیری می کنند و از مدیران می خواهند تا موارد مورد نظر را پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه برخی احساس می کنند شاید به این ارتباط ها نیازی ندارند تا کارها شکل بگیرد، گفت: نمایندگان علاوه بر اینکه کارهای موردی مردم را پیگیری می کنند، کارهای مدیران استان را نیز در دستور کار قرار داده اند و این مهم یعنی عملکرد مسئولان اجرایی بگونه ای بوده که الان نماینده حکم مدیر اجرایی را دارد در صورتی که ما عملا باید از آنها در تسریع اهدافشان حمایت کنیم نه چیز دیگری.
نماینده مردم سیستان با اشاره به تعامل و همکاری خوبی که بین نمایندگان سیستان وبلوچستان است، افزود: نمایندگان سیستان تمام سعی خود را کرده اند تا برای ایجاد وفاق، همدلی و همزبانی چند سفر استانی شکل دهند.
در همین رابطه حسینی ادامه داد: در هرموردی که سایر نمایندگان در حوزه های استان با آن مواجه بوده اند نمایندگان سیستان نیزبا آنهاهمکاری داشته اما این همکاری از سوی سایر دوستان با ما کمرنگ بوده است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark