کد مطلب: 37679
 
تنش‌های خانوادگی عامل مهم ابتلا به بی‌اشتهایی عصبی است
تعارضات خانوادگی نه تنها عامل مهم در افزایش خطر ابتلا به بی اشتهایی عصبی است، بلکه احتمال تشدید این بیماری را افزایش داده و روند بهبود را نیز دچار مشکل می کند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۴۰
تنش‌های خانوادگی عامل مهم ابتلا به بی‌اشتهایی عصبی است
 
به گزارش زاهدانه ، محسن عابدینی نیا روانپزشک تصریح کرد: بی اشتهایی عصبی به عنوان یک بیماری و اختلال روانی شناخته می شود که در آن بیمار با وجود گرسنگی، از خوردن غذا پرهیز می کند و در نتیجه دچار لاغری شدید و عوارض گوناگونی می شود.
 
وی با اشاره به عوامل مرتبط با بی اشتهایی عصبی، تاکید کرد: البته علت دقیق بی اشتهایی عصبی ناشناخته است و عواملی که مطرح می شود به عنوان عوامل احتمالی و افزایش دهنده خطر ابتلا به  این  بیماری مطرح هستند.
 
عابدینی نیا با بیان اینکه بسیاری از مبتلایان به بی اشتهایی عصبی در خانواده های پر تنش زندگی می کنند، افزود: تعارضات خانوادگی نه تنها، عامل مهم در افزایش خطر ابتلا به بی اشتهایی عصبی است، بلکه احتمال تشدید این بیماری را افزایش داده و روند بهبودی را نیز دچار مشکل می کند.
 
وی یادآور شد: عوامل و بیماری های داخلی، ترس و مرض گونه از اضافه وزن، فشار و تحریم دوستان و نزدیکان برای لاغر شدن و وجود برخی از اختلالات روحی و روانی نظیر استرس، افسردگی و وسواس نیز می تواند خطر ابتلا به بیماری بی اشتهایی عصبی را افزایش دهد.
 
 
 
انتهای پیام/
 
Share/Save/Bookmark