کد مطلب: 58289
 
۷۰۰ هکتار برنج در قصرقند کشت شد
مدیرجهاد کشاورزی قصرقند گفت: ۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان پس از سال‌ها به کشت برنج اختصاص پیدا کرده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۸
 
به گزارش زاهدنیوز، عبدالناصر رییسی مدیرجهاد کشاورزی قصرقند در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: شالیکاران قصرقند امسال بعد از بارندگی‌ها ۶ ماه اخیر فرصت مجدد کاشت برنج را در زمین‌های کشاورزی خود به دست آورده‌اند.

او با بیان اینکه کشت اول این محصول از اوایل تیر آغاز و تا اواسط مرداد ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود شالیکاران در فصل برداشت که از اوایل مهر تا اواخر آبان ادامه خواهد داشت بیش‌از ۲ هزار تن برنج برداشت کنند.

مدیرجهاد کشاورزی قصرقند گفت: کشت و برداشت برنج در این شهرستان ۲ نوبت در سال انجام می‌شود و در برخی از مزارع ظرفیت کشت سوم نیز وجود دارد.

او ادامه داد:شهرستان قصرقند به سبب آب و ‌هوای منحصر به فرد یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در زمینه کشت برنج در سیستان و بلوچستان است.

رییسی تصریح کرد: شرایط اقلیمی مناسب موجب شده تا یکهزار و ۴۰۰ هکتار از مجموع هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان قصرقند به کشت برنج اختصاص یابد.

او گفت: مرحله نخست کشت برنج از بهمن آغاز و انتقال نشا به زمین اصلی در اسفند و زمان برداشت آن نیمه اول خرداد انجام می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی قصرقند افزود: در کشت دوم، زمان خزانه‌ گیری از نیمه دوم خرداد تا نیمه اول تیر و زمان انتقال نشا به زمین اصلی از نیمه دوم تیر تا نیمه دوم مرداد و زمان برداشت از اواخر شهریور تا اول آبان انجام می‌شود.

او اظهارداشت: در کشت مرحله نخست ارقام پر محصول و اصلاح شده با طول دوره رشد ۷۵ تا ۹۰روز شامل شفق، شیرودی، ندا و نعمت با متوسط عملکرد چهار هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار و در کشت دوم ارقام محلی با طول دوره رشد ۱۱۰ تا ۱۲۰ روز شامل صدری، هیر باسمتی، سیاه و بوتو با متوسط عملکرد چهار هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار کشت می‌شود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark