کد مطلب: 61429
 
معضلی که پایان ندارد؛
نبض فضای سبز زاهدان کند می زند
زیبایی هر شهر یکی از الزامات اجتناب ناپذیر آن به ویژه در کلانشهرها است چرا که هرچه روند ماشینی شدن شهرها رو به رشد می گذارد، ضرورت شهرآرایی بیشتر احساس می شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۲
 
به گزارش زاهدنیوز، فضای سبز یکی از ابتدایی‌ترین نیازهای شهروندان برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت است و این در حالی است که کمبود سیستم روشنایی، نامناسب بودن محوطه پارک ها، بلوارها و بوستان ها که خبری در آنها از فضای سبز نیست و بلوارهای که به جای گل و گیاه، گرد و خاک مشاهده می شود.

شهر زاهدان به دلیل شرایط آب و هوایی و کمبود باران از فضای سبز مطلوبی برخوردار نیست و با وجود توسعه شهری از کمبود شدید فضا سبز رنج می برد.

پایین بودن سرانه فضای سبز به دلیل کمبود و مشکلات تامین آب، نبود گلخانه و امکانات از استانداردها فاصله زیادی دارند.

در همین راستا شهروندان از کمبود فضاهای فرهنگی تفریحی و پایین بودن سرانه فضای سبز گلایه دارند، به گفته آنان کلان شهر زاهدان به عنوان مرکز استان در مقایسه با بقیه استان های دیگر پارک و فضای سبز متناسب با جمعیت بی شمار آن ندارد.

میری یکی از شهروندان زاهدانی با ابراز گلایه از اینکه مگر شهرداری بودجه فضای سبز ندارد که ما باید در چنین چیدمان شهری زندگی کنیم، گفت: فضای سبز شهربسیار نامطلوب است و اصلا در خور مرکز یک استان نیست.

وی افزود: وضعیت فضای سبز، گلکاری و درختان پارک‌ها، چنگی به دل نمی‌زند و به حال خود رها شده، در پارک‌ها سطل زباله هم به اندازه کافی وجود ندارد

بیش از ۳ طرح تا پایان سال محقق می شود

محمد رضا مقدم، مدیر خدمات شهری شهرداری زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به زیبا سازی معابر و پارک ها بیان کرد: برای ایجاد و توسعه فضای سبز شهر از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده ایم و طرح‌های زیادی برای این منظور تهیه شده است.

وی افزود: بیش از ۳ طرح درخصوص آماده شدن المان های نوری در دستور کار قرار گرفته که تا پایان سال نمود پیدا می کند و سیر مراحل قانونی انجام می شود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark