کد مطلب: 45319
 
در دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه مطرح شد
انتقاد وزیر ارشاد از نبود یک چاپخانه در سیستان و بلوچستان
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از نبود چاپخانه در سیستان و بلوچستان، بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای ساخت یک چاپخانه در این استان تاکید کرد.
تاریخ انتشار : جمعه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۶
 
به گزارش خبرنگار زاهدانه ، به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، علی جنتی عصر امروز در دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: نبود چاپخانه در سیستان و بلوچستان یک عیب بزرگ است.

وی با بیان اینکه باید برای راه‌اندازی چاپخانه در سیستان و بلوچستان از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم، اظهار داشت: اگر این موضوع حتی منتج به حذف یارانه مطبوعات ‌استان شود ساخت چاپخانه در سیستان و بلوچستان با جدیت پیگیری می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در کنار تمامی نداشته‌ها و کمبود امکانات، سیستان و بلوچستان داشته‌هایی دارد که بسیار فاخر و ارزشمند است، به دلیل اهمیت این استان و سابقه فرهنگی غنی و برخی مشکلاتی که دارد، کمیته فرهنگی اجتماعی را در این استان با حضور اعضای تهران برگزار کردیم و در این کمیته در تمامی بخشی‌های فرهنگی و پیرامون اکثر مشکلات این استان بحث و بررسی کردیم و تصمیمات خوبی هم گرفته شد که امیدواریم اجرایی شود.

این مسئول ادامه داد: شهر سوخته این استان مایه غرور و افتخار است و به عنوان یک میراث فرهنگی ملی شناخته شده و در دنیا معرف حضور همگان است.

وی بیان کرد: نمایشگاه آثار استاد آویشی به عنوان یکی از اساتید برجسته هنر کشور را امروز افتتاح کردیم، آثار این استاد بومی سیستان و بلوچستان بسیار برجسته و ارزشمند بوده و در سطح ملی و بین‌المللی قابل ارائه است، این استان مفاخر ادبی، فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و نمایشی دارد که حراست و پاسداری از آنها باید در دستور کار باشد.

سیستان و بلوچستان امسال میزبان جشنواره‌های ملی منطقه‌ای فرهنگ و هنر
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای توسعه شرق کشور مطرح شد که میزبانی برخی جشنواره‌های ملی را به عهده سیستان و بلوچستان بگذاریم و حتی با توجه به همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های منطقه‌ای برگزار کنیم و کشور پاکستان، افغانستان، هند و عمان را نیز مشارکت بدهیم زیرا اشتراکات فرهنگی که با این کشورها داریم اجرایی کردن برنامه را توجیه می‌کند.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری ظرفیت‌های فراوان دارد، در هر بخش هنری که این استان اعلام آمادگی کند، جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای برگزار می‌کنیم، می‌توانیم سالانه یا هر دوسال یک بار مسابقات ملی قرآنی را در این استان برگزار کنیم، این مهم جزو برنامه‌های امسال وزارت فرهنگ و ارشاد است.

جنتی افزود: در زمینه هنر خوشنویسی و حمایت از هنرمندان این رشته، ادارات و دستگاه‌های دولتی را مجاب کرده‌ایم که برای اهدا هدیه به همتاهای خود در کشورهای دیگر، آثار هنرمندان کشور را به عنوان هدیه در نظر بگیرند، همچنین درصدی از اعتبارات پروژه‌ها را به خرید آثار هنرمندان اختصاص دهند تا هنرمندان این رشته نیز مورد حمایت قرار بگیرند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark