کد مطلب: 56579
 
در مراسم تکریم و معرفی استانداران سیستان وبلوچستان مطرح شد:
آیت الله سلیمانی: شرایط استان و کشور عزل و نصب نیست/ آشنایی استاندار جدید با مسائل استان
صبح امروز و طی مراسمی از دانیال محبی استاندار سابق تکریم و احمدعلی موهبتی به عنوان استاندار جدید سیستان وبلوچستان معرفی شد.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۹
 
به گزارش زاهدنیوز، ​نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز و طی مراسمی که در محل تالار فردوسی دانشگاه به منظور تکریم و معارفه استانداران سیستان وبلوچستان برگزار شد اظهار کرد: جناب آقای محبی از قبل و در دولت اصلاحات هم در این استان مسولیت داشت و اتفاقاً کار کلیدی هم در دست داشت و به شکلی عمل کرد که آن عملکردش باعث واگذاری پست استانداری به وی شد.
آیت الله سلیمانی افزود: همه از آقای محبی رزومه و شناخت داشتند و در شرایطی استان را در دست گرفت که منابع مالی مسئولین را در تنگنا قرار داده بود و مدیریت در این شرایط بحرانی کار سختی بود که به نظر من پختگی و سرسختی آقای محبی جای تشکر دارد.
امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: انتخاب آقای موهبتی در این استان کار پسندیده ای بود زیرا شخصی نا آشنا نبود و اتفاقاً او هم در این استان خدمت کرده بود. در گذشته برخی از مسولین وقتی به استان می آمدند همه را تغییر می دادند، این رویه باید عوض شود تا آرامش خاطر برای همه مدیران حفظ شود.
به گفته آیت الله سلیمانی، شرایط استان و کشور عزل و نصب نیست، باید از توان نیروهای توانمند استفاده کر که امیدواریم آقای موهبتی با همین ترکیب در استان کارها را به پیش ببرد و از ظرفیت داخل استان به نحو مناسب استفاده کند.

وحدت مردم سیستان و بلوچستان باعث ناامیدی دشمنان می شود
امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان نیز در این مراسم اظهار کرد: از انتصاب استاندار جدید خوشحال هستیم، زیرا آقای موهبتی قبلاً هم در این استان خدمت کرده است و آشنایی کامل با شرایط سیستان وبلوچستان دارد و از رییس جمهور و وزیر کشور به دلیل این انتصاب تشکر می کنیم.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی افزود: مدیران سیستان و بلوچستان باید ملی فکر کنند و با توجه به شرایط کشور به صورت شبانه روزی فعالیت کنند چرا که در کنار هم بودن موجبات آبادانی و توسعه استان را فراهم خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه وحدت مردم سیستان و بلوچستان بسیار حیاتی است و باعث ناامیدی دشمنان می شود ادامه داد: ما به هیچ وجه از مدیران ضعیف چه شیعه و چه سنی حمایت نمی کنیم بلکه معتقد هستیم که باید افراد شایسته سکان مدیریت ها را بر عهده بگیرند تا بتوانند در استان اثرات مثبت داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: سرسبزی و داشتن شهری با طراوت حق مردم است و در این بخش نیز باید از مدیران توانمند شیعه و سنی در شهرداری استفاده شود که اولین ملاک برای این انتخاب ها شایسته سالاری است.
وی در پایان گفت: از زحمات آقای محبی تشکر می کنیم و می گوییم دعای خیر مردم بدرقه راه شما است.

پایه اقتصادی استان دربخش خصوصی ضعیف است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: یک مدیر عالی استان در بدو ورود به همه چیز توجه می کند و آقای محبی نیز در طول یک سال فعالیت خود در سیستان وبلوچستان با صبر و متانت، مدیریت اسلامی و نگاه تعامل و همبستگی خاصی که داشت استان را مدیریت کرد.
غلامرضا مالکی افزود: نباید سیستان وبلوچستان را با سایر استان ها مقایسه کنیم چرا که این استان در بخش ملی به جز 3 کارخانه موجود که تنها یک درصد تولید ناخالص دارد سهم دیگری نبرده است.
وی ادامه داد: پایه اقتصادی سیستان وبلوچستان در بخش خصوصی ضعیف است که باید تقویت شود و با این شرایط یک مدیر چگونه می تواند این بخش را فعال کند آن هم زمانی که تا این لحظه تنها 10درصد کارها به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی با اشاره به اینکه در استان هزارو800 میلیارد تومان حقوق معلمان است افزود: در قبل از انقلاب اسلامی یک فرد مهندس در این استان نداشتیم اما در حال حاضر قریب به 120 هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند.

وضعیت اشتغال سیستان وبلوچستان بحرانی است
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن خیرمقدم به استاندار جدید گفت: ما در کشور تجربه دولت مدرن داریم و تفکیک قوا صورت گرفته و نهادهای نظام جزیره های جداگانه ای نبوده و با یکدیگر تعامل دارند و این حقیقت به اثبات رسیده که هرگاه مجلس کارآمد باشد دولت و مردم هم به منفعت رسیده و به همین صورت دیگران هم اثرگذار خواهند بود.
محمد نعیم امینی فرد افزود: در این استان هیچ دخالتی در کار دیگران وجود ندارد و نمایندگان به صورت دوستانه همکاری خوبی با مسئولان دارند و در شرایطی که همه دنیای استکبار بر علیه ایران اسلامی بسیج شده اند لازم است تا این همکاری ها بیشتر شودو مسئولان نگاه خود را به سمت خدمت معطوف بکنند.
وی ادامه داد: سیستان وبلوچستان یکی از استراتژیک ترین استان های کشور است که باید با وحدت، یکپارچگی و مدیریت صحیح اداره شود و در سیستم مدیریتی نیز باید انعطاف وجود داشته باشد تا رضایت مردم را همراه خود کنیم که در راستای پیشرفت استان باید به بندرچابهار نگاه ویژه ای شود.
وی خواستار حمایت همگانی از ایجاد منطقه آزاد سیستان شد و تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که باید مدنظر قرار بگیرد ایجاد توازن در استان است و در شرایطی که وضعیت اشتغال سیستان وبلوچستان در بحران قرار دارد و آمارها نیز نشان دهنده بالا رفتن آمار بیکاری است باید به ساماندهی بحث اشتغال استان توجه جدی شود.

حرف های ناگفته زیادی دارم
محبی استاندار سابق سیستان و بلوچستان نیز در چند جمله کوتاه گفت: بنده در طول زمان مدیریتم همواره صبور بودم تا مبادا سرعت را فدای دقت کنم.
دانیال محبی افزود: من استان سیستان وبلوچستان را به خوبی می شناسم و کار در پهناورترین استان کشور هیچ گاه مرا خسته نکرد و به خدمت در این استان افتخار می کنم و هر شخصی که در این استان خدمت کند قطعاً ورزیده خواهد شد.
وی در پایان گفت: حرف های ناگفته زیادی دارم اما رعایت می کنم و به احترام همه کسانی که در جمع هستند چیزی نمی گویم.

سیستان وبلوچستان ظرفیت های زیادی دارد
معاون سیاسی وزیر کشور هم در آیین معارفه استاندار جدید سیستان وبلوچستان گفت: من حامل سلام گرم ریاست جمهور و پیام وزیر کشور به مردم استان سیستان وبلوچستان هستم و امروز گردهم آمده ایم تا تقدیر کنیم از زحمات آقای محبی که با شناخت کافی از استان درخدمت مردم بود و بیشترین پیگیری ها را در بین استانداران کشور داشت .
جبارزاده ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های استاندار سابق افزود: مردم این استان محبی را محبت کردند و امروز موهبتی نصیب شان شده است و باید بگویم که افراد زیادی برای سکانداری سیستان و بلوچستان مطرح بودند اما وزیر کشور از میان تمامی گزینه ها، آقای موهبتی را انتخاب کرد که آشنایی کامل با این استان دارد و امیدواریم استاندار جدید بتواند در این پست موفق باشد.
جبارزاده گفت: استان سیستان وبلوچستان دارای ظرفیت ها و استعدادهای زیادی است که بالفعل کردن این ظرفیت ها بستگی به تلاش استاندار و پیگیری های نمایندگان مجلس و همراهی مردم دارد.

همراهی مردم رمز توسعه استان است
استاندار جدید سیستان وبلوچستان هم اظهار کرد: امیدوارم با تلاش و کوشش و استفاده از خرد جمعی و ظرفیت ها و نیروی انسانی موجود در استان که خود دست پرورده سیستان وبلوچستان هستم بتوانیم گام های توسعه ای و پیشرفتی خوبی را برای مردم استان برداریم.
احمدعلی موهبتی افزود: عمق محرومیت ها در سیستان وبلوچستان زیاد است و این امر تمامی راه هایی که در گذشته رفته ایم را ناچیز نشان می دهد که نیاز به عقل گرایی و تلاش بیشتر برای رشد استان در کنار همراهی و همکاری مردم فهیم استان دارد.
به گفته موهبتی؛ در این استان ابتدا نیاز است تا خدمات زیربنایی انجام شود که برای رسیدن به این مهم نیازمند اعتماد و محبت مردم هستیم که قطعاً در ادامه مسیر اثرات مثبت زیادی خواهد داشت و در نظر داریم تا برای پیشرفت استان از همه استانداران سابق، مدیران و نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و جماعات و گروه های مرجع و سران طوائف و جوانان و بانوان استفاده کنیم.
وی سرمایه گذاری بخش خصوصی را برای توسعه استان ضروری دانست و ادامه داد: پیشرفت بندر چابهار، راه آهن و دیگر بخش های اقتصادی استان نیازمند سرمایه گذاری مردم است و هر چه نقش مردم در این موارد پررنگ تر شود قطعاً به موفقیت های چشمگیرتر و سریعتری خواهیم رسید.
موهبتی با اشاره به صحبت های رئیس جمهور که سیستان وبلوچستان را پیشانی توسعه کشور قلمداد کرد افزود: مردم باید همچون دوران دفاع مقدس یک دل و یک رنگ شوند و در کنار یکدیگر و با بسیج امکانات برای پیشرفت استان فعالیت کنند و بخش خصوصی نیز نقش مثبت تر از گذشته ایفا کند و هر کس باید در حد توان خود برای این مردم گام بردارد.
موهبتی تصریح کرد: حتماً کسانی هستند که نمی توانند مسئول باشند اما همه مردم باید ناظر کار مدیرانی باشند که پشت میز نشسته اند و اجازه ندهند تا هیچ مسئولی کار خطایی انجام دهد.
شایان ذکر است در پایان مراسم، از دانیال محبی استاندار سابق قدردانی و احمد علی موهبتی رسماً به عنوان استاندار جدید سیستان وبلوچستان معرفی شد.
منبع: عصرهامون
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark