کد مطلب: 45634
 
تمایل سرمایه‌گذاران اروپایی برای سرمایه‌گذاری در چابهار
رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار‌ به دعوت اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان در همایش "سرمایه گذاری و کارآفرینان مطرح آلمانی" به کشور آلمان سفر کرد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۷
تمایل سرمایه‌گذاران اروپایی برای سرمایه‌گذاری در چابهار
 
به گزارش زاهدانه به نقل از  ایسنا، حامد علی مبارکی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران شرکت کننده در این همایش علاوه بر آلمان از دیگر کشورهای اروپایی ابراز تمایل و علاقه مندی شدید برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران به ویژه چابهار کردند، گفت: این سرمایه گذاران هدف از سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار را دسترسی به بازارهای کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و خاور دور اعلام کردند.
وی اظهار کرد: منطقه آزاد چابهار به عنوان منطقه آزاد برتر در ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری و اطلاع رسانی این همایش شناخته شد.
وی همچنین گفت: در حاشیه‌ از مراکز و اماکن مختلف کشور آلمان بازدید به عمل آمد که با الگو برداری از درآمدزا بودن روستاهای تاریخی آن کشور در امر گردشگری به زودی بخشی از تجربیات آنان در روستای تاریخی تیس و محدوده ‌این منطقه به صورت الگو پیاده سازی خواهیم کرد.
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به این که در این سفر با شرکت‌های مختلف عضو اتحادیه اروپا مذاکرات جهت همکاری و سرمایه گذاری صورت پذیرفت، افزود: مذاکره با شرکت‌های فعال در زمینه تولید انرژ‌ی‌های نو از جمله انرژی‌های بادی و خورشیدی، شرکت‌های تامین کننده تکنولوژی و تجهیزات صنایع پتروشیمی به خصوص روش تبدیل MTO به الفین و مذاکره با شرکت‌های بروکری، بازاریابی وپورت فولیو در زمینه جذب سرمایه گذار، جذب خطوط کشتیرانی و جذب کالا و تجار بزرگ اروپا با هدف تجارت برد- برد برای طرفین از جمله این مذاکرات بوده است‌.
وی دیگر مذاکرات انجام شده با شرکت‌های آلمانی را مذاکره با شرکت‌های فعال در زمینه بازار یابی، سرمایه‌گذاری خارجی به منظور تامین فاینانس جهت پروژه‌های زیربنایی منطقه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شرکت‌های فعال در زمینه آب شیرین کن و انتقال تجربیات آنها جهت بهره برداری و ایجاد صنایع جانبی مرتبط با آب شیرین کن با فن آوری جدید عنوان کرد.

واگذاری امور اجرایی مناطق آزاد به بخش خصوصی راهکاری در جذب سرمایه‌گذار
دبیر اجرایی اتاق بازرگانی و صنایع منطقه آزاد چابهار گفت: واگذاری امور اجرایی و اداری مناطق آزاد کشور تا مرز رعایت امور حاکمیتی به بخش خصوصی بهترین راهکار در جذب سرمایه گذاران است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مبرهن در جلسه هم اندیشی و بررسی راهکارهای برون رفت از ناهنجاری‌های مسیر سرمایه گذاری که با حضور حامد علی مبارکی رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان، نمایندگان جامعه بازاریان و صنوف خدماتی منطقه و اعضای هیات مدیره سازمان در محل سالن کنفرانس برگزار شد، گفت: در سال 94 که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "سال دولت، ملت – همدلی و همزبانی" نامگذاری شده است، شرایطی فراهم شده تا در مناطق آزاد که دارای قوانین خاص هستند، با ابلاغ ریاست جمهور به عنوان یک راهکار مناسب امور اجرایی و اداری مناطق آزاد کشور تا مرز رعایت امور حاکمیتی به بخش خصوصی واگذار شود تا در جذب سرمایه گذاران جدید و سرمایه‌های داخل و خارج کشور موفق باشیم.
مبرهن اضافه کرد: مناطق آزاد کشور در این راستا هم می‌توانند مبلغان خوبی باشند و هم الگویی موفق جهت تسری به سرزمین اصلی در این خصوص باشند.
وی به سابقه تاسیس اتاق بازرگانی و صنایع منطقه آزاد تجاری – صنعتی اشاره کرد و افزود: از ابتدای تاسیس منطقه آزاد چابهار افتخار حضور در منطقه را داشته‌ام و تاسیس و حضور اتاق بازرگانی و صنایع از سال 82 به بعد، اثبات لازمه حضور بخش خصوصی محسوب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با عنایت به شعارهای انتخابات رییس دولت یازدهم مبنی بر تقویت حضور تشکل‌های صنفی، واگذاری امور به آنان، بهبود فضای کسب و کار و در نهایت انتخاب ایشان به عنوان ریاست جمهور بسیاری از فعالان اقتصادی امیدوار بودند که شاهد تحول اساسی در این امر باشند.
مبرهن گفت: امیدوارم مشارکت با بخش خصوصی موجب هموار شدن مسیر رشد و توسعه سرمایه گذاری و در نتیجه شکوفایی فرهنگی و رفاه معیشتی شود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark