کد مطلب: 57244
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خبر داد:
استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب چابهار جهت آبیاری فضای سبز
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: از پساب تصفیه خانه فاضلاب چابهار جهت آبیاری فضای سبز این شهرستان، بهره برداری خواهد شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۷
 
علیرضا قاسمی درگفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، افزود: تا کنون احداث تصفیه خانه فاضلاب چابهار 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ اصلی آن به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: سایر عملیات باقی مانده تصفیه خانه فاضلاب چابهار هم اکنون در حال انجام می باشد، در مجموع طرح فاضلاب چابهار 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هزینه صرف شده برای این طرح تا این لحظه، این طرح تا کنون 390 میلیارد ریال بوده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان کرد: طرح فاضلاب چابهار از سال 1382 اجرایی و دارای موافقت نامه عمرانی بوده و شامل 116 کیلومتر خطوط فرعی، 44 کیلومتر خط اصلی، 5 کیلومتر خط انتقال فاضلاب، 3 باب ایستگاه پمپاژ و یک تصفیه خانه با ظرفیت12هزار متر مکعب در شبانه روز است.

این مسئول گفت: تا کنون دو هزار و 200 فقره انشعاب فاضلاب در شهر چابهار نصب شده و در حال حاضر حدود 8 لیتر در ثانیه فاضلاب تصفیه شده دراین شهر بندری تولید می شود، برنامه ریزی لازم برای استفاده از این پساب برای آبیاری فضاهای سبز توسط این شرکت و شهرداری چابهار صورت گرفته و به عنوان برنامه کوتاه مدت در ابتدا آبیاری فضای سبز تصفیه خانه فاضلاب چابهار در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان می باشد.

وی تاکید کرد: توافقات لازم جهت استفاده از این پساب برای استفاده در فضاهای سبز شهر چابهار یا سایر موارد مشابه به عنوان برنامه های بلند مدت در حال انجام می باشد.

قاسمی اضافه کرد: با توجه به افزایش جمعیت شهر چابهار مطابق آخرین مطالعات جمعیت شناسی، بازنگری مبانی طرح فاضلاب چابهار بر اساس جمعیت213 هزار نفری در افق طرح ( سال 1420 ) نیز در حال انجام می باشد.

وی تصریح کرد: تصفیه فاضلاب، علاوه بر اینکه منجر به ارتقاء شاخص های بهداشت و سلامت عمومی می گردد در کاهش مصرف آب نیز بسیار موثر است و می توان از پساب تصفیه شده برای صنایع و فضاهای سبز و سایر موارد مشابه استفاده کرد و به این صورت استفاده از آب تصفیه شده و منابع محدود آب را به صورت چشمگیری کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark