کد مطلب: 57794
 
زرآباد و راسک گرمترین شهرهای کشور در شبانه روز گذشته
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: زرآباد و راسک در شبانه روز گذشته با بیشینه دمای 24.6 درجه سلسیوس گرمترین شهرهای کشور شد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۸
 
به گزارش زاهدنیوز ؛ محمود دیانتی در گفت و گو با عصرهامون، اظهار داشت: زرآباد از شهرهای جنوبی و ساحلی استان است که به سبب قرارگیری در عرض های پایین، همواره در فصول مختلف جزو گرمترین شهرهای کشور است.
وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته سه شهر دیگر سیستان و بلوچستان یعنی قصرقند، چابهار و نیکشهر نیز رتبه های بعدی گرمترین شهرهای کشور در شبانه روز گذشته را با دمای 23 درجه سلسیوس به خود اختصاص دادند.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هر چه به سمت عرض های پایین و استوا حرکت کنیم، میزان دریافت انرژی از خورشید بیشتر می شود، افزود: پایین بودن ارتفاع شهرهای ساحلی جنوب استان از سطح دریا از عوامل دیگر بالا بودن دمای هوای آنها در زمان های مختلف است.

دیانتی خاطرنشان کرد: در شبانه روز منتهی به ساعت 9 صبح دیروز نیز راسک با دمای 27.3 درجه سلسیوس گرمترین شهر کشور شد.

وی در ادامه به وزش باد در بخش هایی از استان اشاره کرد و گفت: وزش بادهای سرد شمالی از دیشب در بخش هایی از استان آغاز شده و در برخی مناطق مانند چابهار منجر به خیزش گردو خاک و کاهش شدید دید افقی شده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان توضیح داد: در شبانه روز گذشته به سبب وزش باد در نوار ساحلی جنوب استان، شعاع دید افقی در شهر بندری چابهار به 4000 متر کاهش یافت.

دیانتی همچنین به فعالیت سامانه بارشی پردامنه اما کم بارش دیشب اشاره کرد و گفت: همانطور که انتظار داشتیم به رغم اینکه سامانه بارشی حدود 10 شهرستان استان را فرا گرفت اما بارش های آن ناچیز و پراکنده بود.

وی ادامه داد: بیشینه بارندگی این سامانه با میزان 6 میلی متر از ایستگاه شهرک کلخانی از توابع شهرستان نیمروز گزارش شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بارش های پراکنده و ناچیز این سامانه شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، نیمروز، هامون، زاهدان، میرجاوه، سراوان، چابهار ودلگان را فرا گرفت.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark