کد مطلب: 58603
 
شهر ادیمی ثبت ملی شد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: شهر ادیمی مرکز شهرستان نیمروز به عنوان شهر ملی خامه ‌دوزی امروز دوشنبه در فهرست شهرهای ملی صنایع دستی کشور به ثبت رسید.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۵
 

به گزارش زاهدنیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در جلسه شورای عالی ثبت شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی که صبح امروز با حضور معاون و مدیران کل صنایع دستی کشور، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان نیمروز در محل عمارت تاریخی کوشک برگزار شد، شهر ادیمی مرکز شهرستان نیمروز به عنوان شهر ملی خامه ‌دوزی در فهرست شهرهای ملی صنایع دستی کشور به ثبت رسید.

او  گفت: بعد از ثبت جهانی روستای کلپورگان به عنوان روستای سفال در سال ۹۶، ایرانشهر به عنوان شهر ملی سوزندوزی ثبت و در سال ۹۸ نیز روستای تنگه سرحه به عنوان روستای ملی حصیربافی به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: در منطقه سیستان با توجه به قابلیتی که در بحث خامه دوزی که یکی از انواع سوزن‌دوزی استان است وجود دارد، در تلاش بودیم که آن را به ثبت ملی برسانیم و در این زمینه پرونده تهیه و ارسال شد که خوشبختانه امروز شهر ادیمی به عنوان چهارمین منطقه در این استان به ثبت ملی رسید.

او بیان کرد: هدف از این اقدام رونق و توسعه خامه دوزی بوده که در بحث آموزش، تولید، بازرگانی و مسایل فرهنگی مرتبط با این رشته است.

جلالزایی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان صنعتگران زیادی داریم که در این رشته فعالیت می‌کنند و این هنر گسترش خوبی در استان دارد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark