کد مطلب: 42303
 
تلاش ساکتان فتنه 88 برای تطهیر و تخفیف مجازات سران فتنه
افرادی در مقابل هجمه به ستون انقلاب در سال 1388 سکوت کردند و اکنون نیز برای تطهیر و تخفیف مجازات سران فتنه تلاش می کنند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۹
تلاش ساکتان فتنه 88 برای تطهیر و تخفیف مجازات سران فتنه
 
به گزارش زاهدانه ، ماموریت این افراد امروز حساسیت زدایی از فتنه 88 است . آنها با یوم الله 9 دی و برپایی پرشور هر ساله آن مشکل دارند و آن را علیه خودشان می دانند .

اما ساکتین فتنه شاید گمان کنند که سکوت آنها به معنای بی طرفی بوده است و هیچ نقشی در همراهی فتنه نداشته اند . اما آیا به راستی اینان چنین تفکری دارند ؟

آیا خواص جامعه از تولی به حق و تبری از باطل ( از نیت تا عمل ) که جزء مهمترین تکالیف دینی و انسانی است چیزی نمی دانند ؟ اگر علم به این تکلیف ( که در قالب امر به معروف و نهی از منکر ظهور می کند ) دارند و به آن عمل نمی کنند ، به صورت آگاهانه در درون خویش به باطل بودن عمل خویش اذعان خواهند داشت و اگر به این تکلیف علم ندارند تنها نشان بی بصیرتی آنها خواهد بود و باید برای خواص جامعه التماس دعا داشت !!

به راستی چرا در قرآن باید بعضی از یهودیان عصر پیامبر به خاطر اعمال پدران و اجدادشان مورد مذمت قرار گیرند و مستحق عذاب شمرده شوند ؟
مگر آنها در عمل پدران خود شریک بوده اند ؟ قطعاً خیر ، زیرا هر کدام مربوط به یک دوره تاریخی بوده اند .
پس آنچه بعضی از آنها را مستحقق عذاب می کند مشخصاً رضایت قلبی آنان نسبت به آن وقایعی است که در تاریخ صورت گرفته است . انسان در اسلام بی نسبت با اجتماع و تاریخ فهم نمی شود .
چرا باید کل قوم ثمود  مورد عذاب قرار بگیرد در حالیکه تنها یک نفر از آنها شتر را پی کرد  . آیا جز این است که انسان در اسلام علاوه بر آنکه نباید امر به منکر کند ، نهی از منکر نیز باید بکند ؟!

سکوت قوم ثمود به معنای این بی طرفی نبوده است و قطعاً آن سکوت چه با رضایت قلبی همراه بوده باشد و چه نبوده باشد ، در انجام آن منکر تاثیر گذار بوده است . سکوت هیچگاه یک عمل خنثی نیست و بی شک در نسبت با حق و باطل معنا می یابد و تاثیر گذار است .

امام صادق (ع) می فرماید : عامل به ظلم ، معین به ظلم و راضی به ظلم هر سه در ظلم شریک هستند . حضرت شخص معین را از راضی به ظلم جدا می کند و این دلالت بر همان  رضایت قلبی شخص راضی دارد که می تواند در خانه بنشیند و با سکوت خود منجر به بسط و گسترش هر چه بیشتر باطل و ظلم در جامعه شود و این مضمون را ما در زیارت عاشورا به نحو دقیقی مشاهده می کنیم . 

پس سکوت در هنگامه فتنه هیچگاه بمعنای کنار کشیدن و بی طرفی نیست که بعضی از آقایان اینگونه فهم کردند و سکوت نمودند ، بلکه قطعاً سکوت خواص جبهه حق در فتنه به غبار التقاط حق و باطل کمک خواهد کرد و هرآنچه مردم جامعه بیشتر آسیب ببینند و گمراه شوند ، گناه خواص جامعه بیشتر خواهد بود و باید در پیشگاه خداوند و تاریخ پاسخگو باشند .

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark