کد مطلب: 45373
 
شهردار زاهدان در گفتگوی اختصاصی با زاهدانه
شورای شهر زبان گویای مردم است
شهردار زاهدان گفت: اسلام به موضوع مشورت به عنوان یک مسئله‌ی مهم به صورت ویژه توجه نموده و اهمیت آن به قدری است که حتی سوره‌ای در قرآن کریم به همین نام نامگذاری شده است .
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۴
 
سید الحسینی در حاشیه همایش روز ملی شوراها در گفتگو با خبرنگار زاهدانه ضمن تبریک به مناسبت روز ملی شورا گفت: اعضای شورای شهر با ارتباط نزدیکی که با شهروندان برقرار می کنندخواسته ها ونیازهای شهری آنان رابامسئولان شهرداری در میان می گذارند تا براساس اولویت بندی وهمکاری خود اعضای شورا به رفع مشکلات شهری وارائه خدمات مطلوب تر بپردازیم.
وی ادامه داد: توسعه و رشد دانش بشری محصول همکاری، تبادل نظر و مشورت انسانها با یکدیگر است و در واقع همکاری فکری و تبادل نظر به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر بر ای انسانها مطرح می‌باشد چراکه نظرخواهی ومشورت بسیاری از نارسائیها و کاستی‌ها در تصمیم‌گیریها را از بین خواهد برد .
شهردار زاهدان در خصوص نقش شورا وجایگاه آن در جامعه بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از آموزه‌های دین اسلام موفق شد نقش شورا و جایگاه تاثیرگذار آن را در جامعه نمایان سازد به طوری که از شوراها به عنوان یکی از ارکان تصمیم‌گیری و اداره‌ی امور کشور در قانون اساسی نام برده شده است اما متاسفانه امروز ما می‌بینیم به این نقشی که برای شورا تعریف شده است به طور صحیح و کامل توجه نشده است.
وی در ادامه همین مطلب خاطر نشان کرد: با توجه به اقداماتی که توسط شوراها از ابتدای شکل گیری تا کنون صورت پذیرفته است، خوشبختانه مردم نیز در سالهای اخیر به نقش و جایگاه آن در اصلاح امور پی برده‌‌اند و همکاریشان را با این نهاد بیشتر کرده‌اند که این امر می‌تواند به عنوان یکی عوامل بسیار مهم در شناساندن جایگاه واقعی شوراها مثمر ثمر واقع شود.
سیدالحسینی یکی از برنامه های سال جاری را بحث پایداری اجتماعی و عدالت فضای کاربری عنوان کرد وگفت:امیداست اجرای این برنامه ها گامی مثبت در جهت خدمات رسانی مطلوب به شهروندان واز بین بردن شکاف فاصله شهری بین جنوب وشمال شهر باشد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark