کد مطلب: 58180
 
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان خبر داد؛
دریافت مهر اصالت یونسکو برای 7 اثر صنایع دستی سیستان و بلوچستان
بهروز عیسی زهی گفت: هفت اثر از صنایع دستی استان مهر اصالت یونسکو دریافت کردند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۲
 
بهروز عیسی زهی معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار زاهد نیوز، بیان کرد:تعداد چهار اثر صنایع دستی استان در سال 91 مهر اصالت یونسکو دریافت کرده اند که این آثار شامل دو اثر سفال کلپورگان از مروارید دهواری، خامه دوزی شهین شهرکی و سوزن دوزی زرخاتون عظیمی است که  موفق شدند نشان یونسکو را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون هفت اثر از صنایع دستی استان مهر اصالت یونسکو دریافت کردند، افزود: همچنین در سال 97 نیز موفق شدیم برای 3 اثر صنایع دستی استان شامل دو اثر سوزن دوزی از فرنگیس جمالزهی و حور بی بی جمالزهی و یک اثر خامه دوزی سیستان از مریم قادری مهر اصالت یونسکو را دریافت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال 98 تعداد 25 اثر صنایع دستی نشان ملی مرغوبیت را دریافت کرد که آثاری که حائز بالاترین نمره از داوران شده اند می توانند به جلسه داوری یونسکو راه پیدا کنند.

عیسی زهی تاکید کرد: آثار برای دریافت مهر اصالت باید دارای ویژگی‌هایی مانند مرغوبیت اثر در استفاده از مواد اولیه طبیعی رنگ بندی مناسب، کاربردی بودن محصول و بازارپسندی،نوآوری و حفظ اصالت باشند.

انتهای پیام//
Share/Save/Bookmark