کد مطلب: 44950
 
علمای شیعه و سنی بر اشتراکات دو مذهب تأکید کنند
مدرس حوزه علمیه اهل سنت گفت: هرگاه شقاق و اختلاف در جامعه بروز کند بوی شکست می‌آید.
تاریخ انتشار : جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۴
 
مولوی شه‌بخش
به گزارش زاهدانه، مولوی عبدالمجید شه‌بخش، شب گذشته در همایش "ایران سرزمین برادری" که با حضور اعضای کاروان سرزمین برادری در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد؛ گفت: روزگاری که اسلام در نهایت غربت به سر می‌برد، سپری شده است.
وی ادامه داد: قبل از وقوع انقلاب آتاتورک در ترکیه روی کار آمد و خلافت اسلامی را حذف کرد؛ در کشور ما نیز رضاخان مظاهر اسلام همچون حجاب را از بین بردند در آن زمان هرکس از مذهب صحبت می‌کرد، مرتجع نامیده می‌شد.
مدرس حوزه علمیه اهل سنت با اشاره به اینکه انقلاب، جان تازه‌ای به اسلام بخشید؛ تصریح کرد: آهسته آهسته گویی انقلاب از زیر خاکسترها زنده شد و پیروزی انقلاب اسلامی امید فراوانی به مردم داد؛ انقلابی که رهبر آن یک انسان خدایی بود و حرف خدا را می‌زد.
مولوی شه‌بخش افزود: همان اسلامی که صحبت از آن عیب بود، احیا شد و این نعمتی بزرگ بود که خداوند به ما عطا کرد؛ شکر این نعمت با حراست و حمایت همه‌جانبه از انقلاب و نظام اسلامی محقق خواهد شد و وحدت نقش اول را در این صحنه بازی می‌کند.
وی با بیان اینکه دشمنان در دشمنی خود با ما متحد هستند؛ اظهار داشت: ما سختی زیادی کشیدیم تا این انقلاب به ثمر رسید؛ چرا باید با دست خود آن را ناتوان کنیم؟! مشاهده می‌کنیم که کشورهای اروپایی با آمریکا و اسراییل برای ضربه‌زدن به ما متحد شده‌اند اما هنوز مسلمانان با یکدیگر اتحاد ندارند.
مدرس حوزه علمیه اهل سنت بیان کرد: هرگاه شقاق و اختلاف در جامعه بروز کند، بوی شکست می‌آید؛ چرا برخی علمای شیعه و سنی به جای تأکید بر اشتراکات بر نکات اندک اختلافی دست می‌گذارند و آنها را به یکدیگر می‌کوبند؟! باید مراقب این نظام باشیم چرا که شکست آن به معنای شکست اسلام است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark