کد مطلب: 79
 
حمله‌ خمپاره‌ای به حرم حضرت زینب/ جدایی 2 گروه فعال داعش
مهمترین تحولات سوریه طی روز گذشته را باید در خودکشی شماری از اعضای جبهه النصره در تلعرن، حمله خمپاره‌ای به حرم حضرت زینب(س) و رد اتهامات آمریکا درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه توسط روسیه ملاحظه کرد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۴

به گزارش زاهدانه مهمترین تحولات میدانی سوریه طی روز گذشته را باید در خودکشی شماری از اعضای «جبهه النصره» در «تلعرن»، بازپس گیری‌ «سبینه» توسط ارتش سوریه و حمله خمپاره‌ای به حرم حضرت زینب(س) و بارزترین تحولات سیاسی را در رد اتهامات آمریکا درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه توسط روسیه، تاکید رئیس «خانه جمع» علویان ترکیه بر راه‌اندازی جنگ مذهبی در سوریه توسط آنکارا و دستور «الظواهری» به جدایی دو گروه فعال در «داعش» خلاصه کرد.

تحولات میدان

خودکشی شماری از اعضای «جبهه النصره» در «تلعرن»

 تروریست‌های وابسته به گروهک «جبهه النصره» از گروه‌های وابسته به سازمان تروریستی القاعده به منظور جلوگیری از به اسارت گرفتنشان توسط نیروهای ارتش سوریه در شهرک «تلعرن» از توابع «ریف حلب» با بستن مواد منفجره خودکشی کردند.

 بازپس گیری‌ «سبینه» توسط ارتش سوریه

 تروریست‌های مسلح مهمترین موضع استراتژیک «ریف دمشق» را از دست دادند. پاکسازی منطقه «سبینه» از توابع ریف دمشق توسط نیروهای ارتش سوریه، ضربه سنگینی به پیکره افراد مسلح وارد کرد زیرا مهم‌ترین موضع استراتژیک تروریست‌ها در حومه پایتخت را از دست آنها خارج کرد.

 حمله خمپاره‌ای به حرم حضرت زینب(س)

 در پی حملات خمپاره‌‌ای تروریست‌ها به حرم حضرت زینب «س» دست کم چند شهروند سوری از جمله 5 کودک زخمی شدند. یک خمپاره  به ساختمان حرم حضرت زینب در ریف دمشق اصابت کرده که منجر به زخمی شدن 10 غیرنظامی شد که شرایط جسمی تعدادی از آنها وخیم گزارش شده است.

 بسته شدن راه‌های ارتباطی حومه غرب حمص

 نیروهای ارتش سوریه عملیاتی را به منظور بازپس گیری کنترل چند انبار اسلحه ومهمات در منطقه «مهین» از توابع ریف حمص را آغاز کردند. این انبارها چند روز پیش به دست افراد مسلح «داعش» افتاده است.

 تحولات سیاسی

روسیه: اتهامات آمریکا درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه «بی‌اساس» است

«الکساندر لوکاشفیتش» سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که اتهامات آمریکا به سوریه مبنی بر اینکه این کشور برخی از اطلاعات را در مورد سلاح‌های شیمیایی خود مخفی می‌کند، اتهاماتی بی اساس است.

«الظواهری» دستور جدایی دو گروه فعال در «داعش» را صادر کرد

«ایمن الظواهری» رهبر القاعده اعلام کرد که فعالیت گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام لغو شده و از این پس گروه دولت اسلامی عراق تنها در این کشور فعالیت خواهد داشت و در سوریه دخالتی نمی‌کند.

چندی پیش گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق با تروریست‌های القاعده‌ای سوریه ادغام شده بودند و به طور مشترک در عراق و سوریه به حملات تروریستی خود ادامه می‌دادند.

 

گاردین: عربستان همزمان «دو جنگ» را در سوریه پشتیبانی می‌کند

روزنامه «گاردین انگلیس» نوشت: عربستان در سوریه «دو جنگ» را پشتیبانی مالی می‌کند که شامل پشتیبانی شورشیان در جنگ با نظام سوریه و حمایت برخی از گروههای شورشی در جنگ با یکدیگر است.

گاردین در صفحه اول خود گزارشی از پشتیبانی عربستان از معارضان سوری آورده است که در آن از طرح جدید عربستان برای تهیه اسلحه و آموزش برای گروههایی معینی از شورشیان سوری صحبت می‌کند.

رئیس «خانه جمع» علویان ترکیه: ترکیه جنگ مذهبی در سوریه به راه انداخته

 اسماعیل شالجی رئیس خانه جمع علویان ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به حمایت دولت اردوغان از گروه‌های تروریستی تکفیری سلفی در سوریه اظهار داشت: پناهجویان علوی تبار سوری که از جنگ داخلی در سوریه گریخته و به ترکیه پناه آورده‌اند، در پارک‌ها بسر می‌برند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که سربریدن انسان‌های بی‌گناه با ذکر نام خدا و خوردن دل و جگر این انسان‌ها یادآور دوران معاویه و یزید در صدر اسلام است.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark
مرجع : فارس