کد مطلب: 52645
 
گزارش زاهدانه از خدمات دهی ام الغری جهان اسلام به زوار اربعین حسینی؛
ورود بیشترین زوار غیرایرانی از مرزهای جنوب شرق/ بسیج شدن 500 خادم افتخاری برای ارائه خدمات به زوار پاکستانی
جانشين فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این استان بیشترین سهم را در خصوص ورود زوار غیرایرانی به کشور برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین دارد، گفت: 500 نفر از خواهران و برادران اقشار مختلف بسیج شده تا به صورت افتخاری در موکب های پذیرایی موجود در استان به زوار حسینی خدمت رسانی کنند.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۷
 
به گزارش زاهدانه، سرهنگ پاسدار محمد ناظری پیش از ظهر امروز در نشست خبری قرارگاه مردمی بسیج در خدمات رسانی به زائران پاکستانی با اشاره به حضور میلیون ها زائر مشتاق و دلباخته امام حسین(ع) در پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: این راهپیمایی عظیم نشان از قدرت مانور، حرکت منظم و یکپارچه مسلمانان جهان به ویژه شیعیان و دوستداران ولایت و امامت دارد.
وی با اشاره به رشد روزافزون زائران حسینی طی سالهای اخیر در راهپیمایی عظیم اربعین گفت: این مهم نیاز به مدیریت سخت افزاری و اصیل مردمی دارد تا برای هدایت و تکریم زائران برنامه ریزی شود از اینرو تشکیلات مردمی برای حضور ده ها هزار نفری زائران غیر ایرانی از کشورهای مختلف جهان در این راهپیمایی ایجاد شده است.

وی با اشاره به ورود سیل عظیمی از زائران در ام الغری جهان، ایران به کربلای معلی افزود: از آنجایی که سیستان وبلوچستان معبر ورودی زائران پاکستانی برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی به شمار می رود برنامه ریزی شده تا این زوار در مرز میرجاوه و زائر سرای امام رضا(ع) به صورت تمام وقت مورد پذیرایی و استقبال قرار گیرند.
جانشين فرمانده سپاه سلمان استان در ادامه با بیان اینکه بیشترین آمار زائران غیرایرانی در بین استان های کشور متعلق به سیستان وبلوچستان است، ادامه داد: 50هزار نفر از عاشقان امامت و ولایت اقدام به دریافت ویزا در پاکستان کرده که از اول محرم تاکنون بیش از 21 هزار نفر وارد مرز میرجاوه و زاهدان شده که پس از اسکان به سمت کربلای معلی حرکت کرده اند.
وی تصریح کرد: از دوازدهم آبانماه تاکنون طی پنج مرحله حدود 7هزارو 411 نفر زائر وارد استان شده که به مرز شلمچه یعنی معبر خروجی جهموری اسلامی هدایت شدند.
وی در ادامه با اشاره به ایجاد قرارگاه مردمی بسیج در جهت خدمات دهی به زوار غیر ایرانی در استان گفت: موکبی که قرار بود توسط سپاه پاسداران در مسیر تردد زائران در عراق برای پذیرایی تدارک دیده شود در استان بکار گرفته شد تا در جهت تکریم و حمایت از زائران پاکستانی گام بردارد.


سرهنگ ناظری ادامه داد: این قرارگاه مردمی با 15 کمیته در سطح استان تشکیل شده که از جمله کمیته های آن آماد و پشتیبانی، فرهنگی و اجتماعی، روابط عمومی، بازرسی و ارزشیابی، آمار و نیروی انسانی، فاوا، برنامه و بودجه، مشارکت های مردمی و استقبال، مشارکت های دولتی، امنیت، بهداشت و درمان، اسکان، بسیج جامع زنان و اطلاعات می باشد.
این مسئول هدف از تشکیل قرارگاه مردمی بسیج را تکریم زائران غیرایرانی و پاکستانی، تسریع در سفر و ارائه خدمات مطلوب به زوار عنوان کرد و گفت: تمامی امکانات این قرارگاه با تکیه کامل بر مردم، خیرین و افرادی است که نذورات در راستای کربلای معلی داشته اند.
وی استقبال و پذیرایی از زائران، روان سازی مسیر حرکت، تهیه مقدمات راحتی- آسایش و امنیت از مبدا تا مقصد و بالعکس، انجام هماهنگی کنسولی در جهت تسریع در ورود و خروج زوار را از دیگر اقدامات قرارگاه مردمی بسیج بیان کرد.
وی تاثیرگذاری فرهنگی از طریق نمایشگاه در زائر سرای امام رضا(ع)، برگزاری مراسمات عزاداری و تعزیه، دادن هدایا به کودکان و نوجوانان کاروان ها را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: این قرارگاه با همکاری نماینده ولی فقیه در زاهدان، سپاه سلمان سیستان وبلوچستان، مسئولین دستگاه های اجرایی، آستان قدس رضوی، جبهه مردمی قرارگاه خاتم الاوصیا و موسسات مردمی می باشد که در آن اعم امکانات مردمی و سپاه تجمیع شده و در خدمت زوار غیرایرانی می باشد.

سرهنگ ناظری ادامه داد: در مرز میرجاوه زوار مورد استقبال ریش سفیدان و سران طوایف شیعه و سنی قرار گرفته و از آنها با ذبح گوسفند، دود کردن سپند و غیره استقبال می شود.
وی ایجاد موکب های مردمی در مسیر حرکت زائران، ایجاد
آشپزخانه در مرزمیرجاوه و زائرسرای امام رضا(ع)، ایجاد چهار موکب در خراسان جنوبی در مسیر نهبندان- بیرجند- سربیشه و قائم، برپایی ایستگاه های صلواتی، ایجاد 7 موکب تا مسیر مشهد و 9 موکب تا کرمان و خوزستان زا ار دیگر اقدامات قرارگاه مردمی عنوان کرد و افزود: تمام توان راهیان نور سپاه در ایام اربعین حسینی در خدمت زوار غیر ایرانی و پاکستانی است.
وی با بیان اینکه توسط قرارگاه قدس و شهید میرحسینی امنیت زوار تامین می گردد، گفت: هماهنگی لازم در جهت ارائه خدمات درمانی و بهداشتی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صورت گرفته تا به صورت شبانه روزی پست های امداد و پزشکی به زوار خدمات رایگان ارائه کنند.
جانشین سپاه سلمان استان در ادامه با اشاره به اسکان و تغذیه 2 هزار زائر در قم گفت: اگر اتوبوس زوار در طی مسیر راب شود بلافاصله توسط بسیج اصناف و سایر بسیجیان امکانات لازم در جهت تعمیر خودرو به مکان مورد نظر ارسال می شود تا زوار معطل نشوند.
وی با اشاره به حضور تعدادی از طلاب پاکستانی که با هماهنگی جامعه المصطفی قم به زاهدان اعزام شده اند، افزود: پنج عالم سخنران نیز جهت بیان گفتمان انقلاب اسلامی، احکام و غیره در زاهدان مستقر شده که مسلط به زبان اردو می باشند.
سرهنگ ناظری ادامه داد: علاوه بر مستقر کردن حسینیه 400 متری در مرز میرجاوه 500 خادم خواهر و برادر داوطلبانه بسیج شده تا به زوار خدمت رسانی کنند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark