کد مطلب: 39235
 
مراسم بزرگداشت شهید شوشتری در زاهدان برگزار می‌شود
مراسم پنچمین سالگرد شهادت سرلشگر شهید نورعلی شوشتری و شهدای وحدت در زاهدان برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۶
 
شهید شوشتری
به گزارش زاهدانه ، صبح پنجشنبه ( 24 مهرماه ) مراسم پنچمین سالگرد شهادت سرلشگر شهید نورعلی شوشتری و دیگر شهدای وحدت در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.

این برنامه در تیپ 110 سلمان فارسی زاهدان برگزار می شود .

فرماندهی لشکر 5 قرارگاه نجف، قرارگاه حمزه و جانشینی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخشی از مسئولیت های این شهید والامقام بود.

وی در زمان جنگ ایران و عراق در جبههٔ خوزستان بود و در عملیات مرصاد که برضد حمله سازمان مجاهدین خلق ایران در استان کرمانشاه انجام شد، نقش فرماندهی را برعهده داشت و امام خمینی(ره) پس از این عملیات خطاب به او فرمودند: «در این دنیا که نمی‌توانم کاری بکنم. اگر آبرویی داشته باشم در آن دنیا قطعاً شما را شفاعت خواهم کرد».

شهید شوشتری از 1 فروردین ماه سال 1388 با حفظ سمت، فرماندهی قرارگاه قدس زاهدان را برعهده گرفت و ئبا تلاش فرهنگی و عمرانی بسیار زیاد به پیشرفت و همبستگی و وحدت ملی در سیستان و بلوچستان پرداخت.

وی در صبح یکشنبه 26 مهر 1388 در همایش وحدت اقوام و مذاهب سیستان و بلوچستان که با شرکت عشایر بلوچ در منطقهٔ پیشین در نزدیکی مرز پاکستان برگزار شد حضور یافته بود و در جریان انفجاری انتحاری که توسط یک گروهک تروریستی و به سرکردگی عبدالمالک ریگی به وقوع پیوست به همراه جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عشایر سیستان و بلوچستان به شهادت رسید.
Share/Save/Bookmark