کد مطلب: 57965
 
رهایی گروگان ۲۰ ساله با دستگیری یک گروگان گیر/توقیف۲۵ تن روغن نباتی قاچاق در ایرانشهر
مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۸
 

به گزارش زاهدنیوز، با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "میر جاوه" جوان ۲۰ ساله، پس از ۵۳ روز اسارت از چنگال گروگان گیران، آزاد شد.

سرهنگ حسن سرگزی  گفت: در پی وقوع یک فقره یک فقره آدم ربایی در ۲۰ اسفند ماه سال قبل در یکی از مناطق شهرستان میرجاوه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در محل و انجام تحقیقات میدانی مشخص شد، ۳ نفر سرنشینان یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ نقره‌ای رنگ با سرو صورتی پوشیده، جوانی ۲۰ ساله را با تهدید اسلحه کلاش سوار خودروی خود کرده و به سرعت از محل متواری شده اند.

سرهنگ سرگزی اظهار داشت: تلاش تیم تحقیقات پرونده برای شناسایی گروگان گیران و رهایی این جوان ادامه داشت تا اینکه مأموران با جمع آوری سرنخ‌های موجود و انجام یک سری اقدامات تخصصی به فردی که از مدت‌ها قبل بر سر مسائل مالی با پدر این جوان اختلاف داشت مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان میرجاوه بیان داشت: مأموران پس از بررسی دقیق این موضوع و حصول اطمینان از دست داشتن این فرد در ربایش این جوان، پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ سرگزی افزود: با دستگیری این فرد و اعتراف او به بزه ارتکابی دیگر عوامل گروگانگیری که خود را در چنگال قانونی می‌دند روز گذشته مجبور شدند این جوان را پس از ۵۳ روز اسارت در ارتفاعات یکی از روستا‌های شهرستان رها و متواری شوند.

وی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: تحقیقات برای دستگیری دیگر عوامل این آدم ربایی همچنان ادامه دارد.

۲۵ تن روغن نباتی قاچاق در ایرانشهر

با هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان "ایرانشهر" ۲۵ تن روغن نباتی قاچاق قبل از رسیدن به مقصد کشف شد.

سرهنگ "محمود سعادتی" فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر گفت: روز گذشته مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی حضرت ابوالفضل (ع) هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "ایرانشهر-بم" به یک دستگاه تریلی مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن ۲۵ تن روغن نباتی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل را کشف کردند.

سرهنگ سعادتی تصریح کرد: کارشناس اداره گمرک ارزش این محموله را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" خاطر نشان کرد: در این رابطه خودروی تریلی توقیف و راننده متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارق اموال ساختمان‌های در حال ساخت

 فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق اموال ساختمان‌های در حال ساخت با ۵ فقره سرفقت خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: در پی وقوع ۲ فقره سرقت از ساختمان‌های درحال ساخت، در شهر زابل موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ با بررسی دقیق سرقت‌ها و یک سری تحقیقات میدانی به فردی سابقه دار مظنون و او را به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل عنوان کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی، متهم را با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش مقادیری اموال مسروقه را کشف کردند.

سرهنگ ثمره حسینی بیان داشت: متهم ۲۴ ساله در بازجویی‌های به عمل آمده در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به ۵ فقره سرقت از ساختمان‌های درحال احداث در سطح شهر زابل اعتراف کرد.

وی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، از مالکان ساختمان‌های درحال ساخت خواست: در مدت ساخت ساز حتی المقدور نسبت به استخدام نگهبان مطمئن در کارگاه‌های ساختمانی اقدام، و از رها کردن اموال با ارزش مثل ابزار آلات بنایی، سیم برق، شیر آلات، لوله و اتصالات پلیمری و .. درون ساختمای درحال ساخت فاقد نگهبان خودداری کنند.

کشف ۶۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در "سراوان"

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از کشف ۶۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه تریلی تانکر دار خبر داد.

سرهنگ "داریوش سرگلزائی گفت: روز گذشته، مأموران مستقر در ایست و بازرسی "گشت" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "خاش-سراوان" به ۲ دستگاه تریلی تانکر دار مشکوک شدند.

وی اظهار داشت: مأموران پس از متوقف کردن کامیون‌ها با علائم هشدار دهنده، در بازرسی از آن‌ها مقدار ۳۲ هزار لیتر بنزین و ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: در این رابطه هر ۲ کامیون توقیف و ۲ راننده متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ سرگلزائی با تاکید به برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سوخت از شهروندان خواست: اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام/ع

Share/Save/Bookmark