کد مطلب: 53365
 
مروری بر وضعیت اسفناک مسکن مهر در کلانشهر جنوب شرق؛
سنگینی سایه سیاه اقساط بانکی بر سر ساکنین مهرشهر/ مردم توپ سرگردان بین ادارات دولتی/ تعاونی ها جوابگو نیستند
این روزها در حالی سایه سیاه اقساط بانکی و وام های بیشمار بر سر ساکنین مهر شهرسنگینی می کند که بی مهری های فراوانی از سوی مسئولین ذیربط به این قشر از جامعه تحمیل می شود.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲
 
به گزارش زاهدانه، زباله های دپو شده، کوچه و خیابان های خاکی، سگ های ولگرد و تاریکی معابر اولین تصویری است که در ذهن شهروندان به محض ورود به مهرشهر نقش می بندد.
نامگذاری نبودن خیابان های مهر شهر از دیگر مشکلاتی است که نه تنها ساکنین این منطقه را سرگردان کرده بلکه تازه واردها و میهمانان هم در کوچه پس کوچه های مهرشهر گم شده و از رفتن به میهمانی منصرف می شود. نامگذاری نبودن کوچه ها علاوه بر اینکه مایه دردسر و رنجش ساکنین و میهمانان آنها شده باعث شده در مواقع ضروری آتش نشانها هم مسیر را بیراهه روند.


چندی پیش بود که حادثه دلخراش آتش سوزی باعث جان باختن و سوختگی سه تن از اعضای یک خانواده در مجتمع ولایت مهر شهر شد یا به دام افتادن مسئولین در آسانسورهای مهرشهر در اولین روز افتتاحیه مسکن مهر در زاهدان از دیگر مشکلاتی است که نشان می دهد دست اندرکاران ساخت این پروژه عظیم که قرار بود سرپناهی به مردم بی پناه تحویل دهند علاوه بر فشار مالی در گرفتن هزینه های ساخت واحدها و مجتمع ها از بی کیفیت ترین مصالح و ابزار استفاده کرده تا کلید خانه هایی که فارق از هر گونه استاندارد سازی و ایمن سازی است را به مردمی که فرش زیر پای خود را فروختند تا صاحب خانه شوند، تحویل دهند.


خانه هایی که نه در و پنجره داشت نه کابینت و شیرآلات؛ واحدها و مجتمع هایی که آسانسورهای آن در محوطه ای باز و خاکی آفتاب خورده و مردم بانکه های 20 لیتری نفت و آب یا کپسول های گاز را بر دوش گذاشته و 5-4 طبقه نفس نفس زنان بالا برده و در آخر با دیسک کمر و آرتروز شب را به صبح سپری می کنند.
نداشتن پله های استاندارد و یا حتی پلکان اضطراری و شیلنگ حریق آتش نشانی در مواقع خطر و حادثه از دیگر معضلات اساسی شهروندان این منطقه است که بازگو کردن آنها مسئولین امر را از خواب غفلت بیدار نکرده بگونه ای که هر روز باید شاهد حادثه ای جدید برای اهالی مهرشهر باشیم.


خانه هایی که روزگاری قرار بود امید مردم بی پناه برای روزهای سخت باشد اکنون فقط کابوس شبانه روز آنها شده زیرا این خانه ها چیزی جز دفن شدن زیر خروارها وام و بدهی ثمره دیگری بر شهروندان در پی نداشت.
علی ای حال پروژه بزرگی که قرار شد بواسطه آن با اعطای زمین های دولتی و تسهیلات مناسب، بامسکن ارزان قیمت بسیاری از خانواده های مستاجر صاحب خانه شوند این روزها در حالی سایه سیاه اقساط بانکی و وام های بیشمار بر سر ساکنین مهر شهرسنگینی می کند که بی مهری های فراوانی از سوی مسئولین ذیربط به این قشر از جامعه تحمیل می شود.


این ماجرا به بی مهری مسئولان خاتمه نمی یابد زیرا برخی تعاونی ها که از ابتدا تحت عنوان مسکن مهر پای کار آمده اکنون جوابگوی متقاضیان نیستند و این مهم باعث سرگردانی میلیون ها تومان پول از آنها شده است. در این راستا باید به صراحت بیان کرد که افزایش تعداد واحدهای مسکن مهر نه تنها دردی را از مردم دوا نکرد بلکه ساکنان مهرشهر را برای گرفتن حق و حقوقشان به مقامات ذیربط همانند توپی سرگردان میان اداره تعاون مسکن مهر،سازمان راه وشهرسازی،فرمانداری واستانداری قرار داد ودر نهایت که جواب قابل قبولی ازمتولیان امر دریافت نمی کنند کماکان با ناامیدی به خانه هایی چون مخروبه باز می گردند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark