کد مطلب: 61168
 
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:
ستاد بازسازی خسارات سیل در زاهدان آغاز به کار می کند
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: با کمک همه نهادهای ذیربط و پیگیری‌های نماینده مردم زاهدان و استاندار سیستان و بلوچستان از هفته آینده ستاد بازسازی بنیاد مسکن در شهر زاهدان کار خود را آغاز می‌کند.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۱
 
به گزارش زاهدنیوز به نقل از ایسنا، اکبر نیکزاد پس از بازدید از مناطق آسیب‌دیده از سیل زاهدان در نشست با حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان، حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران مربوطه افزود: بدنبال بارندگی های اخیر و سیلی که در زاهدان رخ داد، با برنامه ریزی مطلوب و امداد و نجات که با محوریت استانداری انجام شد خوشبختانه خسارات جانی چندانی نداشتیم، اما ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکن آسیب دیده که نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

وی تصریح کرد: برای بازسازی مناطق آسیب دیده بنیاد مسکن به تنهایی نمی تواند کار انجام دهد و قطعا شهرداری و در روستاها نیز دهیاران و بخشداران و با کمک تمامی بانکهای عامل در قالب پرداخت وام های مصوبی که در اختیار بانک‌ها قرار گرفته باید در بازسازی و رفع این خسارت‌ها کمک کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: این اتفاقات ناشی از سیل که در سراسر کشور اتفاق افتاد و دولت پیگیر اجرای مصوبات است اما به خاطر اینکه زندگی مردم تحت تاثیر این سیل قرار گرفته نباید فوت وقت داشته باشیم و تاکید رئیس جمهوری این است که عملیات بازسازی واحدهای آسیب‌دیده به سرعت آغاز شود و این اطمینان خاطر را به مردم می دهم که با کمک همه نهادهای ذیربط و پیگیری های استاندار از هفته آینده ستاد بازسازی بنیاد مسکن در شهر زاهدان کار خود را آغاز کند.

وی بیان کرد:ساماندهی حاشیه شهر زاهدان نیز که سالیان سال در حال انجام است نیز باید به سرانجام برسد.

نیکزاد تصریح کرد: در بحث ساماندهی، اعتبارات بسیار خوبی در سفر رییس جمهوری مصوب شده که تخصیص آن نیز انجام خواهد شد تا بتوانیم عملیات ساماندهی حاشیه شهر زاهدان را با شتاب بیشتری ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای ۲ طرح بازسازی ۲ هزار و ۱۵۰ واحد آسیب دیده و همچنین ساماندهی حاشیه شهر زاهدان منجر به این خواهد شد که مردم زیر سقف امن زندگی کنند و شاخص مقاوم سازی واحدهای مسکونی در این شهر ارتقا یابد.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark