کد مطلب: 43988
 
هشدار فراکسیون فرهنگیان مجلس درباره لغو تعهد خدمت در آموزش و پرورش
فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور درباره عواقب لغو تعهد خدمت در آموزش و پرورش هشدار داد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۳
هشدار فراکسیون فرهنگیان مجلس درباره لغو تعهد خدمت در آموزش و پرورش
 
به گزارش زاهدانه ، فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار رعایت سند تحول آموزش و پرورش در حوزه تربیت معلم شد.
 
متن نامه این فراکسیون به شرح ذیل است:
 
جناب آقای دکتر روحانی
 
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
 
با سلام
 
نامه اخیر آقای نوبخت به آقای مهندس جهانگیری مبنی بر "لغو تعهد خدمت در آموزش و پرورش" زنگ خطر جدی علیه "تربیت معلم" و آموزش و پرورش محسوب می‌شود. در این زمینه نکاتی به استحضار می‌رسد:
 
1- نقش بی‌بدیل تعلم در تربیت نسل آینده و شکوفایی استعدادهای آینده‌سازان کشور بر هیچ کس پوشیده نیست، به همین جهت در فلسفه آموزش و پرورش معلمی شغل نیست بلکه رسالت است.
 
2- تربیت معلم به‌عنوان یادگار شهید رجایی و شهید باهنر در آموزش و پرورش با هدف آماده‌سازی معلم برای انجام رسالت سنگین معلمی تاسیس شد. آماده‌سازی که طی یک دوره دو ساله یا چهارساله، به طور شبانه‌روزی به تزکیه، آداب معلمی، حرفه معلمی و دانش معلمی مجهز می‌شود و تعهد خدمت مایه قوام و دوام تربیت معلم است.
 
3- لغو تعهد خدمت در آموزش و پرورش به معنای نابودی تربیت معلم و تنزل شدید رسالت و جایگاه و منزلت معلمی و نگاه اشتغالی به آن است. مقام معظم رهبری به طور صریح و آشکار فرمودند که معلم شغل نیست و نباید برای رفع بیکاری به آن نگاه کرد.
 
تفکری که به دنبال حذف تعهد خدمت در آموزش و پرورش و در نتیجه حذف تربیت معلم است، مرتکب خطای بزرگی می‌شود که خسارات جبران‌ناپذیری در پی دارد. کما اینکه این خطای بزرگ یک‌بار در دولت اصلاحات تجربه شد و بارها مورد مزمت رهبر معظم انقلاب اسلامی و صاحب‌نظران تعلیم و تربیت قرار گرفت. فلسفه آموزش و پرورش به معلم، آداب معلمی و تعلیم و تربیت نگاه مادی ندارد و تنها به آموزش معلم بسنده نمی‌کند. نگاهی که به دنبال حذف تعهد خدمت است تعلیم و تربیت را زیربنایی نمی‌داند و همچنان دستگاه عظیم انسان را مصرفی، پرهزینه و کم‌فایده می‌داند. نگاه مادی، ابزاری فارغ از تقدم تزکیه بر تعلیم در آموزش و پرورش اسلامی قابل قبول نیست.
 
حداقل انتظار جامعه بزرگ فرهنگیان کشور از دولت محترم رعایت سند تحول آموزش و پرورش در حوزه تربیت معلم است و حذف تعهد خدمت در آموزش و پرورش برخلاف سند تحول است.
 
در همین راستا فراکسیون فرهنگیان انتظار دارد حذف تعهد خدمت در آموزش و پرورش از دستور کار خارج تا آموزش و پرورش بتواند همچنان نظام تعلیم و تربیت اسلامی و تربیت معلم را با هدف آماده‌سازی معلمان آینده کشور ادامه دهد.
 
با تشکر
 
فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark