کد مطلب: 30748
 
درخواست شرکت‌های آمریکایی برای دریافت مجوز فروش قطعات هواپیما به ايران
شرکت‌های آمریکایی در پی دریافت مجوزهای لازم برای فروش قطعات هواپیما و موتور جت به ایران هستند؛ اقدامی که در ۳۰ سال گذشته به علت تحریم‌ها علیه ایران ممکن نبود.
تاریخ انتشار : شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۳
به گزارش زاهدانه،"دست کم دو شرکت‌ بزرگ هواپیماساز، موتور و قطعه‌ساز بوئینگ و جنرال الکتریک آمریکا در پی آنند که از فرصت شش ماهه کاهش تحریمها علیه ایران استفاده کنند و برای فروش قطعات هواپیما به ایران مجوز دریافت کنند."

در صورت صدور مجوز برای این دو شرکت، این نخستین فروش قطعات هواپیما به ایران در ۳۵ سال گذشته و پس از انقلاب اسلامی سال 1357(1979) خواهد بود. ناوگان هواپیمایی ایران از آن هنگام، همواره به علت تحریم‌های یکجانبه آمریکا و متحدانش با مشکل خرید و تهیه قطعات هواپیما روبرو بوده است.

سخنگوی شرکت جنرال الکتریک آمریکا که بزرگترین سازنده موتورهای جت در جهان است، گفته این شرکت از سال ۲۰۰۴ به دنبال کسب مجوز فروش قطعات یدکی هواپیما به ایران بوده است و اکنون با توجه به توافق ژنو و مهلت شش ماهه مذاکرات هسته‌ای، این شرکت دوباره درخواست خود را طرح کرده است.

در همین حال، رویترز اشاره کرده است که شرکت‌های مشابه اروپایی هنوز در این رابطه اقدامی نکرده‌اند که علت آن می‌تواند روشن نبودن موضع اتحادیه اروپا در این باره باشد .

Share/Save/Bookmark
مرجع : باشگاه خبر نگاران