کد مطلب: 37778
 
ماهواره سر غیرت دینی و ملی را با پنبه می برد
دین یکی از موانع مهمی است که دشمنان را در رسیدن به نقشه هایشان ناکام می گذارد. لذا طبیعی است که آنان نیز در صدد کنار زدن آن باشند. آنها توسط شبکه های ماهواره ای ، به انواع تهاجمات و تخریب ها علیه دین اقدام می کنند .
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۸
ماهواره سر غیرت دینی و ملی را با پنبه می برد
 
به گزارش زاهدانه ، با توجه به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ، در مقابل حذف دین از عرصه زندگی ایستاده و با شعار دینداری ، دوباره نام و نقش خدا را زنده کرده است ، دشمنان برای شکستن آن ، همه توان خود را به کار بسته اند که با حمله نظامی شروع کردند و اینک با وسائل متعددی از جمله ماهواره به جنگ فرهنگی روی آورده اند .
از آنجا که مردم باورهای دینی و اعتقادی خود را بسیار دوست دارند و به این سادگی از آن دست نخواهند کشید ، لذا برنامه سازان در قدم اول نه تنها توهین و تحقیری نسبت به دین ندارند بلکه به آن احترام گذاشته و حتی ممکن است در مناسبات مختلف دینی به متدینان تبریک و تسلیت بگویند. به طور مثال شبکه فارسی وان مدتی ایام شهادت ائمه را تسلیت می گفت تا مخاطب مسلمان ایرانی را داشته باشد و این پیام ها برای مخاطبان مسلمان ، احتمالاً خوشایند است .
خصوصاً کسانی که تفکر مذهبی و دینی دارند ، شاید اینطور فکر کنند که این شبکه ها به مقدسات و باورهای دینی احترام می گذارند ، در حالی که این اقدام هم به همان مفهوم و نگرشی باز می گردد که در بطن فیلم ها و سریالها وجود دارد. و با این کار می خواهند بگویند که اسلام داشته باشید و مسلمانی کنید اما به شیوه ای نوین ، دوست داشتنی و لذت بخش ، اسلامی که افراد را به مبارزه با هوای نفس دعوت نمی کند بلکه در پی کاستن قید و بندهاست تا بتوان از لذت های بیشتری بهره برد.
اکثر شبکه های فارسی زبان در قالب برنامه های مختلف سعی در نقد و زیر سوال بردن اعتقادات دارند و به نام بحث های علمی و دینی ، دین را مورد نقد قرار می دهند بدون آنکه فرصت دفاع را به مدافعان و کارشناسان دینی بدهند.
دشمن با ساخت بازی ها و فیلم هایی که جنبه سرگرمی داشته و برای کودکان جذاب است ، نمادهای دینی را به عنوان دشمن انسانیت معرفی کرده و بدین ترتیب کودکان را از دین متنفر و با آن دشمن می سازد در بخشی از شبکه های سیاسی گروه های تندرو سلفی که ساخته و پرداخته اسکتبار است به عنوان نماد مسلمین معرفی می شوند.
دشمنان دریافتند که به وسیله جنگ نرم و به ویژه با ادعای تظاهر به فرهنگ جهانی و با شعارهای دروغ دموکراسی و آزادی می توانند بر غیرت ملی و دینی و همچنین ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران حمله برده و آن را تضعیف و در نتیجه به نابودی بکشانند.
به طور خلاصه می توان گفت رویکرد این شبکه ها چنین است : در این شبکه ها انتقال فرهنگ از طریق ساخت سریال ها و فیلم های مختلف به تدریج باعث می شود که فرهنگ مخاطبان به طور غیر ملموس تغییر یافته و غیرت دینی از آنها گرفته شود.

اکبر تجلی
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark