کد مطلب: 45607
 
گفت و گو با کارآفرین زاهدانی؛
وقتی حضرت آقا می گویند اقتصاد مقاومتی، همه باید گوش به فرمان باشند
محمد شهرکی می گوید: من سرباز امام راحل بودم و هرچه آقا دستور دهند اجرا می کنم ما تابع ولایت فقیه هستیم،پس در خانه هم می توانیم با اقتصاد مقاومتی نیاز خود را تامین کنیم.
تاریخ انتشار : شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۲
 
به گزارش خبرنگار زاهدانه، محمد شهرکی کارآفرین 55ساله زاهدانی دوسال است که اقدام به پرورش بلدرچین ومرغ خانگی در خانه خود نموده است.
این کارآفرین می گوید اقتصاد مقاومتی یعنی خود انسان تولیدات خود را داخل کشور داشته باشد و بتواند روی پای خود بایستد تا به بیگانه محتاج نشود، من یک نظامی هستم و معتقدم کار نشد ندارد همیشه کارها را از جایی انجام می دادیم که صعب العبور است؛ پس ثابت کرده ایم خواستن توانستن است.
بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید کشور مبنی بر اینکه هر فردی می تواند قدمی برای کشور بردارد تا این مملکت بر روی پای خود بایستد و به بیگانگان محتاج نشود احساس کردم که من هم می توانیم یکی از این قدم ها را بردارم.
شهرکی بیان می کند : زمانی که سردار نقدی برای بازدید از طرح من آمده بود باور نمی کرد که بلدرچین در خانه پرورش می دهم، چرا که پرنده بوی بدی از خود تولید می کند. در یکی از اتاق های خانه ام به پرورش مرغ بلدرچین پرداختم، بعد ازآن تولید مرغ بومی داشتم از جهاد کشاورزی کمک گرفتم بعد یک ماشین برای پرورش تخم بلدرچین گرفتم که تقریبا750 مرغ را جواب می داد.
پرورش بلدرچین را به این علت انتخاب کردم که هم خاصیت غذایی و هم دارویی داشت.
کارم را اینگونه شروع کردم که ابتدا تخم بلدرچین را در دستگاه گذاشتم از 100 تا بلدرچین شروع کردم تا به 1000 تا 2000 عدد رسیدم. برای نگهداری و فروش آنها بامشکلی مواجه نشدم و تاکنون ضرری از این ناحیه بر من وارد نشده است.
می گوید در این راستا هم برای خودم وهمسرم سرگرمی به وجود آمد هم برای 4 جوان دیگر استغالزیی فراهم شد.
در تمام این مراحل همسرم در کنارم بود این حرف که پشت سر هر مرد موفق زنی است را باور دارم و موفقیت خود را مرهون زحمات همسرم می دانم. اگر ما در دوران جنگ، علم یا هر عرصه دیگری پیروز شدیم از همت وهمراهی زنان ایرانی است.
هم اکنون گوشت، مرغ و تخم مرغ مصرفی خانه خود و فرزندانم را در کنار این کار تولید می کنم با اینکار نیازهای داخلی ام را فراهم کردم .
جوانهایی که می گویند کار نیست و منتظر کار دولتی هستند حتما نباید میز نشین شوند با یک ماشین پرورش تخم بلدرچین بهترین اشتغال زایی را می توان تولید کرد.
کار ننگ نیست
من سرباز امام راحل بودم و هرچه آقا دستور دهند اجرا می کنم ما تابع ولایت فقیه هستیم،پس در خانه هم می توانیم با اقتصاد مقاومتی نیاز خود را تامین کنیم. چراکه دشمن سعی دارد ما را به زانو در آورد لذا ما باید تلاش کنیم نیازهای خود را برآورده کنیم. اگر ما بتوانیم از تولیدات کشور خودمان استفاده کنیم دشمن هیچ غلطی نمی تواند کند.
دشمن قصد دارد با تحمیل کردن جنگ، ما را به خود وابسته کند اما نتوانست، این شکست برای دشمن ننگ بزرگی بود و برای ملت ایران نعمت بود که به اندازه یک سرسوزن هم دشمن بعثی نتوانست کشور ما را تصرف کند.
بیکاری آدم را مریض می کند. روایت داریم کارعبادت است؛ انگیزه من در این حیطه یک پسر بچه 12 ساله بود که دور فلکه شرکت نفت به پرورش و فروش بلدرچین مشغول بود.
شرکت نگار نثر وسپاه در زمینه اقتصاد مقاومتی کمک شایانی به اشتغالزایی برای خانم وآقایان می کند. فقط جوانها باید همت کنند، مهارت های فنی یاد بگیرند و روی پای خود بایستند من از آن بچه یاد گرفتم کار سن و سال ندارد، انسان اگر اراده کند هر کاری بخواهد را می تواند انجام دهد.
جوانان می گویند ما تحصیل کرده ایم باید سرکار برویم خوب ماهم تحصیل کردیم اما تا زمانی که کاردولتی پیدا شود اینکاراز سرگذرگاه ها نشستن یا به دام اعتیاد افتادن بهتر است.
جوان ما سرمایه مملکت ما است سرباز واقعی فردی است که تابع ولایت فقیه باشد هر کاری امرکنند انجام دهد
انتظارم از مسئولین این است که فقط به درد جوانها برسند تا جوانان ما از دست نروند، با اشتغالزایی و تاسیس کارخانه در استان معضل بیکاری را برطرف کنند. از طرفی اگر جوان ما آستین همت بالا بزند انجام هیچ کاری نشد، ندارد.
انسان در هرجا اراده کند می تواند هر کاری را انجام دهد، من حتی در دوران جنگ پرورش مرغ داشتم از مردم محلی آنجا مرغ گرفته بودم و به پرورش مرغ پرداختم در یکی از عملیات دشمن از صلاح شیمیایی استفاده کرد همه را از دست دادم.
وی در پایان می گوید: حضرت آقا هیچ حرفی را بدون کارشناسی و بدون پشتوانه علمی نمی زنند وقتی می گویند اقتصاد مقاومتی یعنی به جوانان ایرانی اعتماد دارد و می دانند می توان در اقتصاد مقاوم شد، حضرت آقا با کارشناسی کامل موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح نمودند.
جوانان اگر می خواهند شغلی را برای تامین معاش انتخاب کنند می توانند با شرکت در کلاس های فنی و حرفه ای هر چند کارهای کوچک فنی هم اشتغال زایی کنند وهم نقش بسزایی در اقتصاد مقاومتی داشته باشند.
کارآفرینی و تولید داخلی رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است زیرا کارآفرینی در یک جامعه و اقتصاد به معنای پویایی و بالندگی است، جامعه ای که در بستر کارآفرینی حرکت می کند، جامعه زنده، پویا و فعال است.




انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark