کد مطلب: 41197
 
انتقاد توکلی از نحوه تنظیم بودجه سال ۹۴ در دولت
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نسبت به نحوه تنظیم بودجه سال ۹۴ و گنجانده شدن احکام بودجه در لایحه انتقاد کرد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۴
انتقاد توکلی از نحوه تنظیم بودجه سال ۹۴ در دولت
 
به گزارش زاهدانه ، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ابتدای نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان و در جریان رسیدگی به طرح دائمی شدن احکام لوایح بودجه سنواتی، گفت: ما چندین هفته است که در مجلس بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را آغاز کردیم و به سرعت در حال تصویب مواد آن هستیم اما خبرها حاکی از این است که دولت در جریان تنظیم بودجه 94 تبصره‌های زیادی را در آن گنجانده است.
 
وی در ادامه خطاب به هیئت رئیسه مجلس گفت: با دولت مذاکره کنید، چرا که قرار بود تنها ارقام در بودجه بیاید و احکام آن در طرح مذکور به تصویب برسد. بنابراین اگر قرار باشد با عجله و زحمت، مجلس احکام بودجه را به تصویب برساند و دولت دوباره در لایحه بودجه تبصره بیاورد، سبب تناقض و زحمت می‌شود.
 
توکلی همچنین از هیأت رئیسه مجلس خواست تا این موضوع را هر چه سریعتر پیگیری کند.
 
ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست مجلس را بر عهده داشت، در پاسخ به توکلی گفت: مسئولین و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در جریان مصوبات مجلس هستند و بودجه سال 94 را باید با نگاه به این مصوبات ارائه کنند.
 
وی همچنین ادامه داد: البته مذاکرات را هم با دولت خواهیم داشت و اگر در بودجه 94 برخی موضوعات مغفول بود، نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق با توجه به مصوبات مجلس و با هدف تامین نظر دولت به بررسی لایحه می‌پردازند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark