کد مطلب: 55417
 
پنتاگون: بن سلمان و متیس درباره راه‌های مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه گفت‌وگو کردند
وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزرای دفاع عربستان و آمریکا در دیدار اخیر خود در ارتباط با راههای مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه گفت‌وگو کردند.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
 

به گزارش زاهدانه به نقل از راه دانا؛ پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور روز پنجشنبه هفته گذشته با «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا دیدار و در خصوص همکاری نظامی عربستان-آمریکا در مبارزه با داعش گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه آمده است که بن سلمان همچنین با همتای آمریکایی خود در خصوص چالش «مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه» گفت‌وگو کردند.

این گزارش ادامه داد که دو طرف در خصوص چندین موضوع راهبردی از جمله نفوذ ایران در منطقه و دیگر چالش‌های خاورمیانه بحث و گفت‌وگو کردند.

خبرنگار شبکه «العربیه» گزارش کرد که این نشست بیش از سه ساعت به طول انجامید و بین دو طرف جو اجماع برقرار بود.

طبق این گزارش، نشست با حضور «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «دینا پاول» مشاور ارشد طرح‌های اقتصادی، «استیو بانون» استراتژیست ارشد کاخ سفید و دیگر مقامات ارشد دفاعی و وزارت خارجه آمریکا برگزار شد.

از طرف مقامات سعودی نیز، «مساعد بن محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو کابینه، «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه، «خالد الحمیدان» رئیس اطلاعات، «محمد العایش» معاون وزیر دفاع، «سعود ال قحطانی» و «فهد تونسی» و دیگر مشاوران و مقامات ارشد سعودی حضور داشتند.

طبق این گزارش، محمد بن سلمان در پاسخ به سؤال خبرنگاران اعلام کرد که عربستان برای اعزام نیرو به سوریه آمادگی دارد و همچنین بر رواط تاریخی بین عربستان و آمریکا تأکید کرد و افزود که همکاری بین دو کشور بسیار مثبت است.

بن سلمان مدعی شد که عربستان در صف مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد و در ادامه افزود که کشور وی متحمل بیشترین ضررها از افراط‌گرایان است.

وی همچنین درباره ریاست‌جمهوری ترامپ ابراز خوشبینی کرد و گفت که اطمینان دارد که چالش‌ها در دولت ترامپ به خوبی مدیریت می‌شود.

انتهای پیام/


Share/Save/Bookmark