کد مطلب: 57307
 
در نشست خبری فرمانده سپاه سلمان عنوان شد؛
برگزاری 11 ویژه برنامه عیدغدیرخم درسیستان و بلوچستان
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: با هدف بازسازی واقعه تاریخی غدیرخم و حجه الوداع پیامبر(ص) جشن های محوری ویژه این عید بزرگ در 11 نقطه سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۸
 
به گزارش زاهدنیوز؛ سردار امان الله گشتاسبی صبح امروز در نشست خبری برنامه های عید غدیر و حجه الوداع پیامبر اعظم(ص) با اصحاب رسانه بیان کرد: چندسالی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهترین شکل واقعه تاریخی غدیرخم و حجه الوداع پیامبر(ص) را به تصویر کشیده است تا تاثیرگذاری بیشتری بر تمامی آحاد جامعه داشته باشد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان مهمترین هدف اینگونه برنامه ها را انتقال پیام وقایع مهم تاریخی با زبان هنری دانست و خاطرنشان کرد: با اجرای واقعه غدیر به صورت هنری، قطعا تاثیرگذاری پیام این واقعه بیشتر خواهد بود و ماندگاری آن در اذهان مردم نیز بیشتر است.

وی ادامه داد: همچنین چون واقعه غدیر از جذابیت زیادی برخوردار است می تواند به نهادینه شدن فرهنگ غدیر کمک کند و با توجه به اینکه پیام غدیر یک پیام دینی و ارزشی است این برنامه به عنوان یک نیاز برای بشریت می تواند همیشه درجریان باشد.

وی با اشاره به این که مهمترین منظور از برگزاری اینگونه جشن ها اصل ولایت پذیری و گسترش فرهنگ ولایت است، گفت: همچنین الگوسازی و معرفی روز بزرگ غدیر خم، شناسایی و معرفی سیره نبوی و ائمه اطهار(ع) با استفاده از آیات و روایات، ایجاد پیوند ارزشی با تمامی نسل های انقلاب ، کمک به گسترش و مستندسازی و معرفی کوتاهی از تاریخچه این واقعه تاریخی از مهمترین اهداف برگزاری این جشن ها است.

سردار گشتاسبی با تشریح برنامه برگزاری این جشن ها در کل استان تصریح کرد: امسال مراسم بازسازی واقعه غدیر خم و حجه الوداع پیامبراعظم(س) در 11 شهر استان برگزار خواهد شد که در 5 شهر حوزه سیستان با محوریت شهر زابل و شهرستان های ایرانشهر، بزمان و دلگان به صورت زنده اجرا و در شهرستان های چابهار و خاش نیز مراسم خطبه خوانی برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: اعزام سخنران محوری به تمامی این یازده شهرستان، تهیه محصولات فرهنگی، ویزیت رایگان و ایستگاه صلواتی در حاشیه مراسم، فضاسازی محیطی در سراسر استان نیز از جمله اقدامات مهم برای برگزاری این مراسم معنوی و مهم تاریخی است.

گشتاسبی با اشاره به این که در سال گذشته بالای 60 هزار نفر از این مراسمات در کل استان دیدن کردند، بیان داشت: با توجه به تجربه موفق برگزاری بازسازی واقعه غدیر و حجه الوداع پیامبر اعظم(س) از سال 92 تاکنون و استقبال زیاد مردم استان از این مراسم، پیش بینی می شود امسال نیز جمعیت قابل توجه و چند هزار نفری شاهد و ناظر این مراسم معنوی باشند.

وی گفت: تمامی دستگاهها و نهادها به خوبی و با تلاش بسیار بیش از یک ماه است که برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم تلاش می کنند تاجایی که به عقیده من واقعا این کسانی که شبانه روزی درحال تلاشند به اندازه یک عملیات در زمان جنگ، کار سنگین بر دوششان است و زحمت میکشند ولی با تمام وجود برای برگزاری هرچه بهتر تلاش می کنند که به آنها خسته نباشید و خداقوت میگویم.

گفتنی است برنامه برگزاری مراسم بازسازی واقعه تاریخی غدیر خم و حجه الوداع پیامبراعظم(ص) در استان سیستان و بلوچستان به شرح زیر است:

زاهدان - ساعت 16 - آستان مقدس شهدای گمنام
زابل - ساعت 16 - جاده زهک (خیابان هیرمندشمالی) کمربندی آیت الله سیستانی جنب پمپ پنزین ابراهیمیان
ایرانشهر - ساعت 17 - کیلومتر 1 جاده سرباز ، جنب سپاه شهرستان ایرانشهر
بزمان - ساعت 8 صبح - میدان غدیر، مسجدجامع امیرالمومنین(ع)
دلگان - ساعت 8 صبح – بلوار جهاد جنوبی، جنب کمیته امداد امام خمینی(ره)
خاش - ساعت 16 – مسجد حضرت ابوالفضل (ع) (خطبه خوانی)
چابهار- ساعت 11 صبح – مسجد جامع امام حسین(ع) (خطبه خوانی)

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark