کد مطلب: 56047
 
در ادامه حال وخیم صنعت پوشاک کشور؛
بازار گرمی قاچاقچیان در تلگرام/ ورشکستگی صنعت پوشاک دستاورد قاچاق زیرپوستی
در سایه عدم نظارت، بازار های تلگرامی محلی برای فروش کالاهای قاچاق شده تا هر بار خبر ورشکستگی یا تعطیلی یکی از تولیدات ایرانی شنیده شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۲
 
به گزارش زاهدنیوز به نقل از عصرهامون، در حالی از سال گذشته طرح جمع آوری کالاهای قاچاق از سطح شهر توسط اتحادیه‌های صنفی مختلف آغاز شده است که قاچاقچیان کوله بار خود را از سطح شهر به فضای مجازی منتقل کرده اند که این موضوع نگرانی های مختلفی را در این خصوص برای مردم و مسئولان ایجاد کرده است.
 
علی ای حال عدم نظارت بر کانال های تلگرامی نه تنها کیفیت را از بین برده بلکه محل عرضه این محصولات هم مشخص نیست.
 
آنچه مسلم است فضای مجازی محیطی جذاب را برای خریداران ایجاد کرده‌ تا هرروز هم به تعداد کاربران صفحاتی که اقلام قاچاق عرضه می‌کنند، افزوده شود.
آن چه بیش از هر چیز در تلگرام خرید و فروش می شود عرضه پوشاک است که به صورت زیر پوستی از ترکیه ،چین و بسیاری از کشور ها به صورت زیر پوستی وارد می شود و حال تولید کنندگان پوشاک را خراب کرده است.
 
هر چند تنها قاچاق پوشاک نیست که باعث ورشکستگی این صنعت شده بلکه در پنج ماه نخست سال بیش از ۹۱ میلیارد تومان کفش و لباس از کشور های ترکیه، آلمان، فرانسه، چین، امارات، اسپانیا، افغانستان، هند، ایتالیا، بلژیک و بسیاری از کشور های آسیایی و اروپایی به کشور وارد شده است که حال این صنعت را وخیم تر کرده است.
 
جهت پیگیری این موضوع در تماسی که خبرنگار عصرهامون با محمد حسین اشرفی سرپرست تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان داشت، وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری در حوزه تخلفات قاچاق پوشاک تعداد 330 فقره پرونده در سطح استان به ادارات تعزیرات حکومتی ارسال که با تلاش های صورت گرفته به همین تعداد پرونده رسیدگی ومتخلفین به میزان 30 میلیارد و 274 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده اند .
وی افزود : با توجه به فعالیت کارخانجات تولید پوشاک در سطح کشور ، آلوده شدن بازار به پوشاک قاچاق بدون شک تأثیر منفی بر اقتصاد و ضربات جبران ناپذیر بر سرمایه گذاران و تولید کنندگان خواهد داشت .
 
اشرفی اضافه کرد : حمایت از تولید به عبارتی حمایت از خودمان است ، زیرا وقتی از تولید بومی حمایت شود از اشتغال فرزندان این مرز و بوم و جلوگیری از رکود اقتصادی حمایت شده است .
انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark