کد مطلب: 55454
 
به بهانه اولین سالگرد شهادت؛
شهید "ماشاالله شمسه" نخستین شهید مدافع حرم که افتخار بروجرد شد
شهید "ماشاالله شمسه" نخستین شهید مدافع حرم که افتخار بروجرد شد، امروز اولین سالگرد شهادت شهید شمسه است که پس از 2 ماه نبرد با دشمنان و دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
 

به گزارش زاهدانه به نقل از   بازتاب بروجرد 13 فروردین سال 95 بود که اولین شهید مدافع حرم از شهرستان بروجرد در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به فیض شهادت رسید، شهیدی که افتخار این شهر شد.


چند سالی است که رزمندگانی در آن سوی مرزها در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در برابر دشمنان می ایستند و جان خود را تقدیم می کنند، اگر چه در زمان واقعه کربلا نبودند اما امروز به خوبی از امام حسین(ع) الگو گرفتند و در این راه قدم گذاشته و به شهادت رسیدند.


بسیاری از شهدای مدافع حرم رزمندگانی بودند که در دوران دفاع مقدس از همرزمان خود جا ماندند و امروز در آن سوی مرزها به خوبی در این راهی که انتخاب کرده قدم نهاده و دین خود را ادا کردند.

Image result for ‫شهید شمسه بروجرد‬‎

شهرستان بروجرد یکهزار و 500 شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده است، شهدایی از جمله شهید بروجردی، شهید کوپال و شهدایی که هر کدام افتخار این شهر هستند اما سال گذشته در بهمن ماه بود که مردی از دیار بروجرد راهی سوریه شد و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) شهید شد.


"شهید ماشاالله شمسه" بعد از بازنشسته شدن همچنان به راهی که انتخاب کرده بود فکر می کرد و چند ماه بعد از بازنشستگی در بهمن 94 راهی سوریه شد، 2 ماه به مبارزه با داعش و دشمنان پرداخت و سرانجام در تاریخ 13 فروردین 95 به فیض شهادت رسید.

شهید ماشا الله شمسه،ابراهیم پوربهرام، بازتاب بروجرد

شهید شمسه اولین شهید مدافع حرم بروجردی در استان لرستان بود که امروز یک سال از شهادتش می گذرد، سه فرزند شهید شمسه و همچنین همسر شهید گرچه در طول این یک سال دلتنگ شده اند اما افتخار می کنند از این که پدرشان در راه دفاع از اسلام و قران و اهل بیت(ع) به شهادت رسیده است.


به گزارش بازتاب بروجرد مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهادت شهید شمسه روز پنج شنبه 17 فروردین برگزار می شود.


انتهای پیام/


Share/Save/Bookmark